Nákupy v době koronaviru: Češi nakupují fitness pomůcky nebo třeba domácí vinotéky, uvedla mluvčí

V nákupech Čechů na internetu vedou i fitness pomůcky
V nákupech Čechů na internetu vedou i fitness pomůcky
Foto: Pixabay.com

Česko se ocitá v aktuálně nejhorším stavu druhé vlny epidemie koronaviru, která nastoupila už na začátku podzimu. Ale ani to není překážkou, aby lidé přestali nakupovat. Ulehčením jsou nákupy prostřednictvím internetových obchodů. Češi nemají zájem pouze o potraviny, nýbrž i další sortiment související s vládními nařízeními. Tisková mluvčí jednoho z našich předních internetových obchodů uvedla pro ŽivotvČesku.cz, v jakém sortimentu se momentálně rapidně zvýšily prodeje a které zboží Češi vyhledávají nejvíce.

Ani koronavirová krize není důvodem k tomu, aby lidé přestali nakupovat. Kromě logického enormního zájmu o potraviny, ať už čerstvé nebo trvanlivé, se zvedly také prodeje některého zboží na základě aktuálních vládních nařízení a nejasné vidiny toho, co nás v následujících týdnech čeká. "V rámci trvanlivých potravin je u nás nárůst zhruba 20 % oproti předchozímu období. Extrémně roste zájem o roušky, respirátory, dezinfekce a obecně ochranné prostředky a pomůcky. Patří dokonce mezi 10 nejvyhledávanějších položek na našem webu. Zvedly se také prodeje celého sortimentu fitness pomůcek o 2000 %, zřejmě v návaznosti na to, že se kvůli vládním nařízením zavřela fitness centra. V této nabídce pak vedou běžecké trenažery, tam je to 1000% nárůst. Hodně vidíme zvýšený zájem také o domácí vinotéky a věci, které vám zpříjemní čas strávený doma, protože nevíme, jak dlouho ještě tato situace může trvat," uvedla pro ŽivotvČesku.cz Pavla Hobíková, PR manažerka a tisková mluvčí společnost Mall Group.

Lidé pravděpodobně více počítají s variantou, že naprostou většinu času budou trávit v bezpečí domova. "Výrazný nárůst zájmu jsme zaznamenali také v oblasti hobby sortimentu a kutilských potřeb. Více se prodávají například aku vrtačky a podobně. V posledním týdnu sledujeme extrémní zájem o zboží související s prací z domova – prodej webkamer vyletěl dokonce o 6600 % nahoru, poptávka je i po noteboocích, u kterých se však každým dnem zhoršuje dostupnost. Dvojnásobně víc se pak prodávají čističky vzduchu a generátory ozonu," řekla tisková mluvčí Mall Group pro ŽivotvČesku.cz.

Koronavirová krize, která celosvětově udeřila mocnou silou a podepisuje se na lidských živ...

Z důvodu uzavření restaurací a kaváren se Češi také více uchylují k nákupu kuchyňských spotřebičů. "Více se prodávají také kávovary, kuchyňské roboty nebo elektrické a multifunkční hrnce," doplnila Hobíková.