Při setkání s lidmi dochází k mému osobnostnímu posunu, říká Alena Schillerová. Kampaň hnutí ANO má velkou mezeru

Ministryně financí Alena Schillerová
Ministryně financí Alena Schillerová
Foto: Profimedia
Josef Šťastna | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 4. 10. 2021

Hnutí ANO má po řemeslné stránce velmi dobře odvedenou předvolební kampaň. Je vidět, že strana je schopná si najmout zkušené profesionály. Kampaň ale není transparentní a v tomto bodě se ANO propadlo ke komunistům. Podle organizace Transparency International ČR má »zamlženější« kampaň už jen Trikolóra. Ministryně financí Alena Schillerová (57) si ale kampaň pochvaluje. Na ulici při kontaktní kampani »cítí blízkost člověka«. "Při setkávání s lidmi dochází k mému osobnostnímu posunu," řekla strážkyně státní kasy pro ŽivotvČesku.cz.

Andrej Babiš má na svém oficiálním facebookovém profilu 235 tisíc lidí. Ministryně financí Alena Schillerová má na Facebooku 44 tisíc fanoušků, 17 tisíc lidí ji sleduje na Instagramu. Téměř 50 tisíc lidí sleduje na Facebooku účet ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha. To jsou velmi dobrá čísla, která ukazují, že ANO dokáže oslovit obrovské množství voličů přes sociální sítě. Intenzitu předvolební kampaně pak prohlubují výjezdy do terénu, které ministři ANO dělají vlastně nepřetržitě. Není týdne, aby se Karel Havlíček, Adam Vojtěch či Alena Schillerová neukázali na nějaké otevíračce či inspekční cestě.

V internetovém prostoru se o politický marketing hnutí ANO stará génius sociálních sítí Marek Prchal. Za hlavního PR experta hnutí ANO je považován Petr Topinka, který stojí za předvolebními slogany. Loni v souvislosti s krajskými volbami hnutí ANO podle svého transparentního účtu vyplatilo Topinkově firmě více než 2,04 milionu korun.

Podle letošní zprávy organizace Transparency International ČR ale hnutí ANO propadlo co se týče transparentnosti. Nejméně transparentní kampaň má Trikolóra se Svobodnými a Soukromníky. Na předposledním místě se umístily ANO a KSČM.

Negativním fenoménem podle Transparency International ČR je zneužívání veřejných funkcí pro předvolební marketing. V červenci například rezonovala kauza, kdy starostka obce Mladé Buky Lucie Potůčková odmítla, aby se u nově rekonstruované školy fotila Alena Schillerová. "Konzultovala jsem to s ředitelem školy a s místostarostou, měli jsme všichni stejný postoj, že toto podporovat nebudeme. Nelíbilo se mi, že je to předvolební PR. Projekt byl navíc už dávno hotový," vysvětlila starostka pro ŽivotvČesku.cz s tím, že nepochopila, proč by se měla Schillerová fotit u školy, na kterou ministerstvo financí nepřispělo, budova byla rekonstruována z evropských peněz.

Ministryně financí kontaktní kampaň miluje a do redakce napsala, že povídání s lidmi jí přináší inspiraci i osobní rozvoj. "Práce s lidmi znamená setkávání, diskuzi, inspiraci. A tedy i osobnostní posun. Během pandemie, kdy jsme se setkávali jen přes videokonference, jsem pocítila, jak je omezení blízkého lidského kontaktu pro člověka mého typu skličující. Jsem ráda, že už je to i díky očkování za námi," uvedla Alena Schillerová pro ŽivotvČesku.cz.

"Do předvolební kampaně se masivně propisuje privatizace veřejného zájmu ze strany hnutí ANO," sdělil v tiskové zprávě vedoucí monitorovacího týmu Transparency International Ondřej Cakl s tím že vládní činitelé za ANO v poslední době zvýšili své cesty do regionů, kde kandidují, a účastní se různých otevíracích akcí pozitivního charakteru.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.