Realita nařízení v obchodech: Nemáme moc zasahovat, nedodržování opatření už řeší policie, uvedla mluvčí

Ilustrační snímek
Ilustrační snímek
Foto: Pixabay.com

Vládní opatření jsou stále velmi proměnlivá a každý den může předznamenat něco nového. Aktuálně platí to, že zákazníci nakupující v obchodech musí dodržovat, mimo již dříve daná nařízení, pravidlo jedné osoby na 15 m2. Pro ŽivotvČesku.cz uvedla mluvčí jednoho z největších řetězců u nás, zda se potýkají s nějakými problémy a co přichází ve chvíli, kdy zákazníci nerespektují nastavená opatření.

Od středečního dne 18. 11 platí nové vládní opatření, které se týká toho, že v prostoru 15m2 prodejní plochy obchodů musí být pouze jeden zákazník. "My jsme na tom zatím relativně dobře. To nařízení jsme obdrželi v pondělí s tím, že ve středu má vejít v platnost, proto jsme hledali alternativní řešení pro to, aby naše dané plochy hypermarketů mohly vpustit jenom určitý počet osob. To už jsme udělali dnes ráno pomocí přesně odpočítaných nákupních košů, ale ode dneška už implementujeme chytřejší řešení pomocí počítací aplikace, kterou už máme funkční v Liberci a v Praze-Zličíně. Od zítra už bude všude, takže zákazník se dozví hned nad vchodem, jaká je obsazenost hypermarketu a budeme tam pouštět lidi právě na základě toho počtu," uvedla pro ŽivotvČesku.cz Lutfia Volfová, tisková mluvčí obchodního řetězce Globus.

Některé obchody a markety zaznamenaly to, že vznikají fronty a lidé se enormně hromadí ve velkém počtu na jednom místě, což je v souvislosti s aktuálním stavem koronaviru přinejmenším hodně rizikové. "My máme veliké nákupní plochy, takže nám se zatím fronty netvoří. Ten odpočet košíků nám sedí, jediné co – každý jeden člověk musí mít košík, i když jde rodina nebo partneři, což někteří lidé úplně nekvitují," řekla Lutfia Volfová pro ŽivotvČesku.cz.

Zpomalování nárůstu počtu případů nemoci covid-19 v Česku ve středu stále pokračovalo. Při...

A stává se, že lidé nedodržují bezpečnostní a hygienická pravidla, která jsou v obchodech nastavená? "Musím říct, že u našich zákazníků se s tím nesetkáváme, vesměs jde všechno naštěstí relativně hladce. Samozřejmě existují individuální případy, ale vždycky se snažíme rozumně domluvit. A pokud to daný člověk neakceptuje, tak to neřešíme my, ale Policie České republiky. My nemáme žádnou moc někoho perzekvovat," dodala tisková mluvčí obchodního řetězce Globus Lutfia Volfová pro ŽivotvČesku.cz.