Pořad Agáta Jaromíra Soukupa sledovalo 60 tisíc lidí. Zatím nejvíce. Mediální analytik promluvil o triku v rámci kandidatury na prezidenta
Když si veřejnost začala dělat legraci z nové partnerky Jaromíra Soukupa (53) a začala ji titulovat jako »Agátu Jaromíra Soukupa«, nejspíš nikdo nečekal, že se dvojice této myšlenky chopí a pojmenuje tak jejich společný televizní pořad. Stejně tak nejspíš všechny překvapilo, jaký zájem zmíněná show vyvolala. Obecně se vzhledem k poměrně nízké sledovanosti domovské televize Barrandov očekávalo, že půjde o propadák. To se nestalo. Komerční stanice se pochlubila výsledkem, že v pondělí show sledovalo 60 tisíc lidí. Zarážející je, že Jaromír Soukup, který v roce 2021 oznámil, že bude kandidovat na post hlavy státu, není takovým magnetem na diváka. Jak může jeho mediální vystupování ovlivnit jeho další politické ambice, pro ŽivotvČesku.cz nastínil mediální analytik Karel Komínek.
Show Agáta Jaromíra Soukupa, kterou televize TV Barrandov odvysílala v pondělí, má koncept pro opravdu velmi nenáročného diváka. Dvojice Agáta Hanychová a Jaromír Soukup v ní hovoří o svém vztahu, těhotenství influencerky, vaří a občas zabrousí do společenských témat.
Pondělní díl byl natolik úspěšný, že dvojice mohla pořádně začít slavit. Měl totiž nejvíce diváků od 5. září, kdy pořad odstartoval. Oznámila to televize Barrandov.
"Pondělní díl měl průměrnou sledovanost 60.000 v obecné cílové skupině diváků 15+. Zásah pořadu byl 137.000 diváků. Mezi divačkami převažovaly mladší ženy. Celkově pořad od prvního zářijového nasazení zasáhl v televizi 680.000 diváků," uvedla televize Barrandov s tím, že díky této show se stanici daří oslovovat nové cílové skupiny.
Pro porovnání ve stejný den byl nejsledovanějším pořadem po 20. hodině Případy 1. oddělení III - ve věkové skupině 15+ ho sledovalo více než 1,3 milionu diváků. Zajímavostí je, že i pořad Reportéři ČT je oproti barrandovské show černým televizním koněm - sledovalo ho 519 tisíc diváků. A i primácký propadák Vinaři II. byl ovšem oproti show s partnerskou dvojící přímo televizním zázrakem, který sledovalo ve stejné věkové skupině 197 tisíc lidí.
Otázkou je, kdo show s Agátou Hanychovou a Jaromírem Soukupem sleduje. Podle informací serveru Mediář by se mělo jednat především o mladší ženy, což není nijak překvapivé - Agáta Hanychová (37) má totiž na Instagramu 295 tisíc sledujících, z nichž právě mladé dívky, nebo třeba ženy na mateřské dovolené, tvoří podstatnou část.
"Jsem rád, že diváci oceňují barrandovský program, zároveň chceme divákům nabídnout co nejdříve další pořady. Věřím, že se divákům zalíbí jak novinky, tak atraktivní seriály a filmy. Zároveň mě těší, že při výrobě vlastní tvorby využíváme silné obsahové zázemí celé skupiny Empresa Media a že se nám daří dosahovat výrazného provozního zisku, který by měl být ještě vylepšen nasazením nových formátů," okomentoval výsledky a novinky generální ředitel TV Barrandov a předseda představenstva mediálního domu Empresa Media Jaromír Soukup.
Že má Jaromír Soukup velké ambice, je evidentní. Dost možná se to vzhledem k jeho renesančním zájmům netýká jen pole médií, v roce 2019 totiž oznámil, že se hodlá účastnit prezidentských voleb v roce 2023. Následně pak stejnou myšlenku zopakoval v roce 2021, uvedl to portál Novinky.
A i když se nezdá, že by Jaromír Soukup podnikal výrazné kroky k tomu, aby se prezidentem skutečně stal, příkladem jeho webová stránka po grafické stránce působí, jako by měla posloužit pro politickou kampaň. V živém vysílání na Instagramu své partnerky o možné kandidatuře Jaromír Soukup sice několikrát mluvil, není však zcela jasné, nakolik to bylo myšleno vážně.
"Obecně se ví, že Jaromír Soukup sice v roce 2019 ohlásil kandidaturu na prezidenta, nicméně pokud by to skutečně chtěl zkusit, pravděpodobně to v nadcházejících volbách nestihne, protože by musel nasbírat 50 tisíc podpisů. Jeho kampaň ale není nikde vidět, a tak je nepravděpodobné, že by to nyní zvládl. Teoreticky by si ale mohl chtít připravit půdu pro volby příští, které přijdou za pět let. Tomu by mohla nasvědčovat zvýšená publicita v současné době," uvedl pro ŽivotvČesku.cz mediální analytik Karel Komínek.
Podle Komínka ani účast v podobně kontroverzním pořadu, jakým Agáta Jaromíra Soukupa je, nemusí případné politické ambice nutně poškodit. Počet sledujících tohoto pořadu totiž zhruba odpovídá množství lidí, kteří by museli v prezidentské kampani potenciální hlavě státu věnovat svůj podpis.
"Chování Jaromíra Soukupa a jeho mlžení ohledně prezidentské kandidatury by však mohlo mít ještě jiný účel. Je možné, že mu vůbec nejde o to, aby se skutečně stal prezidentem, ale pouze chce broušením kolem tohoto tématu získat publicitu a vliv pro své další podnikatelské plány. Existují dokonce spekulace, že podobně to bylo s kandidaturou Donalda Trumpa. Určité náznaky poukazují na to, že se mohlo jednat o marketingové cvičení, které se nakonec nečekaně vymklo kontrole. Samozřejmě nelze prokázat, že tomu tak bylo doopravdy, ale část odborníků tomu věří. A vysvětlovalo by to, proč byla po zvolení Donalda Trumpa jeho manželka Melania nešťastná a plakala," uvedl pro ŽivotvČesku.cz Karel Komínek.
Mediální magnát na sebe momentálně upozornil vztahem s kontroverzní modelkou Agátou Hanychovou, která proslula svými četnými milostnými eskapádami. Po čtyřech měsících vztahu je jeho nová přítelkyně těhotná. Půjde o jejich první společné dítě. Agáta Hanychová má z předchozích vztahů dvě děti, Kryšpína (9) a Miu (5). Jaromír Soukup je otcem již dospělých potomků - Lukáše (28) a Natálie (22).
Pro ŽivotvČesku.cz matka bývalé modelky, herečka Veronika Žilková (60), tento týden na dotaz uvedla, že současné těhotenství její dcery bylo plánované. "Ano. Pan Soukup si velmi přál mít miminko," uvedla.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.