Češi berou Chorvatsko útokem. Autem, převážně polopenze, zdražení všeho kvůli euru je netrápí. Mluvčí cestovky varuje před srpnem
Vyšší teploty sice panují už i v Česku, ale mnohým chybí už teď moře a prosluněné pláže. Cestovní kanceláře evidují vysoký zájem o oblíbené dovolenkové destinace, ale jako každý rok je Chorvatsko destinací, která u Čechů boduje. Pro ŽivotvČesku.cz to potvrdila Jiřina Ekrt Jirušková, tisková mluvčí cestovní agentury Invia. "Češi mají pro Chorvatsko slabost, a to i přes zdražení, které zemi přineslo letošní zavedení eura," uvedla.
Cestovní kanceláře a agentury očekávají úspěšnou letní sezonu, prodeje zpravidla překonávají loňský rok. Zájem se někde vrací i do stavu před koronavirovou pandemií. Češi aktuálně poptávají především Turecko, Řecko nebo Španělsko, ale významně Chorvatsko.
Typický obrázek současných Čechů mířících do Chorvatska podle mluvčí cestovní agentury je jiný, než tomu bylo v minulosti. Oblíbené jsou polopenze (53 %). Co se nemění, je fakt, že za jadranským sluncem míří Češi nejraději autem (79 %), uvedla mluvčí v rámci dat cestovní agentury.
"Chcete-li ušetřit, vyhněte se srpnovým termínům, kdy Chorvatsko opanují Němci a Italové, a máte-li rádi klid bez tlačenic, vyrazte na ostrovy. Chorvatské kuny už jsou minulostí a lednový přechod na euro, rostoucí cena energií a vysoká inflace vyhnaly ceny služeb až o 15 procent výš než minulý rok," uvedla pro ŽivotvČesku.cz mluvčí Jiřina Ekrt Jirušková.
Cena za letní dovolenou je podle mluvčí meziročně vyšší o pět až deset procent. Zdražily především letenky a energie, inflace ale dohnala i samotné hoteliéry.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.