Reklama:

Kabinetu Petra Fialy voliči čím dál méně věří. Miroslav Kalousek řekl, jak z toho ven

Miroslav Kalousek
Miroslav Kalousek
Foto: Nextfoto
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 17. 8. 2023

Komentář: Vláda v čele s premiérem Petrem Fialou (ODS) se netěší velké důvěře voličů. A měla by zabojovat. Důvodem je, že pouze dvě procenta respondentů podle posledního průzkumu veřejného mínění CVVM jí »rozhodně důvěřují«. Oproti tomu nedůvěra v kabinet je rekordní. Redakce ŽivotvČesku.cz oslovila politického klasika a komentátora Miroslava Kalouska, který vysvětlil, co se voličům nemusí líbit. Situaci lze ale zvládnout - vláda jeho slovy nesmí »nasekat« další chyby a být rozpočtově zodpovědnější.

Reklama:

Fialův kabinet podle průzkumu CVVM má u veřejnosti pozoruhodně slabou podporu - věří mu pouze 25 procent občanů, 73 procent mu naopak nedůvěřuje.

Z dalšího pohledu na data plyne, že jen dvě procenta lidí vládě důvěřují »rozhodně«, zbylých 23 procent s výhradami. Dále pak 35 procent voličů vládě »spíše« nedůvěřuje, 38 procent jí nedůvěřuje »rozhodně«.

Reklama:

Data také ukazují, že ještě letos v březnu vládě důvěřovalo o sedm procent lidí více. V březnu 2022, což bylo krátce po nástupu kabinetu k moci, to bylo o deset procent více.

"Myslím, že tradiční voliči jsou zklamaní tím, že vláda není přiliš akční v rámci ekonomických reforem, které slibovala. Má samozřejmě šanci to ještě napravit, a to rozpočtem na rok 2024. Pokud ale v polovině května řeklo pět předsedů vládních stran, že deficit na příští rok bude 210 miliard, což je slušné tempo konsolidace, a na konci září by to nebylo 210, ale 270 miliard, tak by to zklamání pokračovalo," uvedl pro ŽivotvČesku.cz někdejší politický fenomén.

"Myslím, že vláda by měla být politicky odvážnější, a to zejména v reformách, které od ní voliči čekají," dodal pro ŽivotvČesku.cz svým pohledem Miroslav Kalousek ohledně toho, co musí vláda udělat, aby vybrala »zatáčku nedůvěry«.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: