Reklama:

Roman Prymula popsal, jak moc je nebezpečná delta mutace pro mladší ročníky. Šíření je mnohonásobně vyšší, říká

Epidemiolog Roman Prymula
Epidemiolog Roman Prymula
Foto: Nextfoto
Klára Zaňková | Redaktorka
[email protected]
Publikováno: 17. 7. 2021

Pozvolný nárůst epidemie v Česku poukazuje na počty nemocných, mezi nimiž je stále více mladých lidí. Ti přitom tvoří většinu pozitivních případů, které zachytí laboratoře při testování. Za velký problém je pak považována varianta delta, tzv. indická, která dokáže koronavirus rychle šířit v populaci bez ohledu na věk. "Pro mladší generaci je nebezpečí delta mutace v jejím šíření. To šíření je mnohonásobně vyšší, než tomu bylo v těch předchozích variantách viru na počátku," vysvětlil epidemiolog Roman Prymula pro ŽivotvČesku.cz.

Reklama:

Celorepublikové incidenční číslo k pátku mírně kleslo na necelých 15 nově odhalených případů onemocnění covid-19 za poslední týden. Od začátku epidemie loni v březnu se v Česku novým typem koronaviru prokazatelně nakazilo 1 670 823 osob. Počet vyléčených se vyšplhal na 1 637 717 lidí. S nákazou covid-19 naopak zemřelo 30 336 lidí.

Kvůli vysoké míře infekčnosti je v pozornosti odborníků kromě dalších variant viru tzv. indická neboli delta, která sice nevykazuje oproti původními koronaviru vysokou smrtnost, ale může hodně rychle nakazit velké množství lidí, a to nejen starších ročníků.

Reklama:

"Pro mladší generaci je nebezpečí delta mutace v jejím šíření. To šíření je mnohonásobně vyšší, než tomu bylo v těch předchozích variantách viru na počátku. Co je podstatné, tím, že proočkujeme dětskou populaci, nebo jinými slovy populaci juniorů, tak zabráníme dalšímu šíření viru v populaci a mutacím, které by mohly ohrozit i je samé. Je zřejmé, že průběh u mladších věkových kategorií je mírnější, ale nedá se individuálně vyloučit, že zrovna v tomto případě to nemůže být závažnější a že to nemůže být život ohrožující," řekl pro ŽivotvČesku.cz Roman Prymula.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: