Alena Schillerová se představila: Obyčejná ženská z Brna, hrdá matka. 7 let v Praze a srdce na jižní Moravě. Promluvil politolog
Předvolební kampaně stran a hnutí míří do cílové rovinky. Zejména v kontaktní kampani a na sociálních sítích najatí marketingoví experti bojují o přízeň každého voliče. A to ať emotivními videi či statusy. Ministryně financí Alena Schillerová (57) není výjimkou. Její poslední status na jejím profilu, ve kterém se dojemně představuje, zhodnotil pro ŽivotvČesku.cz respektovaný politolog Josef Mlejnek. "Alena Schillerová je lídr na jižní Moravě a tak dělá kampaň," řekl pro ŽivotvČesku.cz.
Podle posledního průzkumu agentury KANTAR je favoritem voleb hnutí ANO se ziskem 27,5 procent. Obě »protibabišovské« koalice se dělí o 2. a 3. místo. Těsno bude zřejmě kolem pětiprocentní hranice, která je nutná ke vstupu do Poslanecké sněmovny. Komunisté jsou na hraně, ČSSD je zatím pod čarou a důvod k radosti má Robert Šlachta (50) a jeho hnutí Přísaha, které v průzkumu získalo 6 procent.
Ministryně Alena Schillerová cílí na voliče statusem, ve kterém se představuje. "Obyčejná ženská z Brna. Alena Schillerová, rozená Dupalová. Hrdá matka, šťastná babička. Posledních 7 let v Praze, srdcem navždy na jižní Moravě. To jsem já. Po šesti letech v zodpovědných funkcích náměstkyně, ministryně a vicepremiérky ale jasně cítím jednu věc. Přišel čas si říct o důvěru ve volbách. Proto se budu bít o vaše hlasy jako jeden z volebních lídrů Hnutí ANO. Kde jinde než na jižní Moravě. A dobře vím, že úspěch ve volbách nezaručí sebelepší kampaň ani sebevětší billboard. Ale důvěryhodnost, dobrý plán a rovná záda. Věřím si. A děkuji za vaši podporu, přátelé," uvedla ve svém statusu šéfka státní kasy.
Podle uznávaného politologa Josefa Mlejnka rozhodují o projevech politiků na sociální síti marketingoví experti. "Záleží na jejím marketingovém týmu, co jí zvolí za přístup, je to patrně způsob, jak oslovit cílovou skupinu," řekl ke statusu ministryně financí politolog.
"Sociální sítě se rozvíjí a volby se rozhodují na sociálních sítích. Kontaktní kampaň a sociální sítě jdou dohromady, je to propojené. Politik chodí mezi lidi a informuje o tom lidi. Nelze dělat dobrou kampaň, kdy politik chodí mezi lidi a dává na sociální sítě fotky z obýváku. Proto chtějí na sociálních sítích lidé vidět, že politik mezi ně chodí. Proto je to propojené, jde o spojené nádoby," dodal pro ŽivotvČesku.cz Josef Mlejnek.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.