Chaos na letištích se dotýká i Čechů mířících na dovolenou přes cestovní kanceláře. Mluvčí poradila, co v případě problémů dělat jako první

Cestování - Ilustrační snímek
Cestování – Ilustrační snímek
Foto: Profimedia
Lucie Tůmová | Redaktorka
[email protected]
Publikováno: 25. 7. 2022

Problémy se zrušenými či zpožděnými lety řeší momentálně téměř každý, kdo se rozhodne vycestovat. "Z důvodu přeplněného vzdušného prostoru se potíže týkají všech, tedy i českých turistů," uvedla pro ŽivotvČesku.cz mluvčí Andrea Řezníčková z cestovní agentury Invia. Poradila, jak se v případě zrušení letu zachovat a na koho se obrátit, aby se člověk domohl kompenzace. Rekordní zájem o cestování ze strany tuzemských klientů potvrdila mluvčí CK Čedok.

Po dvou letech, kdy se cestovní ruch takřka v celém světě kvůli koronavirové pandemii zastavil, zažívá hlavně Evropa obrovský zájem o cestování a s tím spojenou leteckou dopravu. "Letos vidíme rekordní zájem o všechny destinace v naší nabídce. U vybraných termínů či hotelů jsou pobyty během prázdnin již vyprodané a snažíme se neustále navyšovat kapacity hotelů i letů," potvrdila obrovskou chuť Čechů cestovat pro ŽivotvČesku.cz i Kateřina Pavlíková z cestovní kanceláře Čedok.

Na tak velký příliv cestujících ale nejsou letiště, která se potýkají s nedostatkem zaměstnanců, připravená. Dochází tak k rušení tisíců letů, a to i od velkých renomovaných společností.

"Je to nepříjemné a řeší to úplně každý. Stojí za tím abnormálně vysoký zájem o cestování. Lidé chtějí létat a užívat si, než přijde další vlna covidu a také zdražení. Vzdušný prostor je přeplněný a potíže se týkají všech, tedy i českých turistů,“ řekla redakci ŽivotvČesku.cz mluvčí cestovní agentury (CA) Invia Andrea Řezníčková.

Zároveň poradila, co v případě zrušeného letu dělat a jak se domoct kompenzace. "Nejrychlejší a nejjednodušší cesta je řešit nastalou situaci osobně s leteckou společností. Klienti se samozřejmě mohou obrátit i na naši infolinku, kde jim specialista poradí a může to pořešit i za ně. Trvá to ale mnohem déle," popsala ideální postup reklamace zástupkyně cestovní agentury.

Dobrou zprávou ale je, že se »dovolenkáři« mířící na jih k moři nemusí příliš bát ztráty zavazadel. "Kufry se také zdržují, ale v drtivé většině případů doputují za svými majiteli do dvou dnů. Ztracených zavazadel je minimum, navíc jsou klienti na riziko ztráty pojištěni," popsala pro ŽivotvČesku.cz Andrea Řezníčková.

Stejně jako všichni ostatní, tak i ona vyhlíží lepší zítřky. "Doufejme, že se situace brzy zlepší a cestování bude zase bez větších problémů," vyjádřila své přání mluvčí CA Invia, která ale dodala, že dříve než na podzim k tomu určitě nedojde.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.