Reklama:

Ekonom Pikora brzdí optimismus premiéra Fialy. Rok 2024 bude stále mizerný, pak snad bude líp

Vladimír Pikora
Vladimír Pikora
Foto: Profimedia
Se svolením Jiřího Ovčáčka
Jiří Ovčáček | Redaktor a komentátor
[email protected]
Publikováno: 15. 9. 2023

Premiér Petr Fiala probořil zeď negativních zpráv, která obklopuje českou veřejnost, a přišel s optimistickou vizí, že to nejhorší máme za sebou a přecházíme do pozitivnějšího období. Hlavní ekonom investiční skupiny CFG Vladimír Pikora ale pro ŽivotvČesku.cz upozornil, že blízká budoucnost nevypadá tak růžově. Rok 2024 bude podle něj stále mizerný.

Reklama:

"Jsem přesvědčen, že děláme všechno pro to a že jsme udělali všechno pro to, abychom krize zvládli, a že teď už to nejhorší máme za sebou a přicházíme do pozitivnějšího období," řekl předseda vlády Fiala v rozhovoru pro zpravodajský web iDNES.cz. Právě Fiala se jako jeden z mála českých politiků snaží v čase negativních informací přicházet s pozitivními vizemi rozvoje České republiky.

Podle ekonoma Pikory ale zatím není důvod k přílišnému optimismu. Pro ŽivotvČesku.cz upozornil na dění na mezinárodní finanční scéně. "Můžeme se podívat na čerstvou predikci Evropské centrální banky, která zhoršila svůj výhled do roku 2025," upozornil Pikora s tím, že pro příští rok snížila tato banka odhad růstu o dvě desetiny na 0,7 procenta. "Ukazuje se, že to v roce 2024 bude stále mizerné. Uvedené zvýšení o 0,7 procenta spotřebitel ani nepozná," uvedl Pikora.

Reklama:

Rok 2025 by podle ekonoma mohl být lepší, ale jsou zde další varovné kontrolky. "Bank of America očekává koncem roku 2024 recesi," podotkl Pikora. "Roste riziko, že to nebude tak hezké, jak jsme si mysleli," uzavřel ekonomický expert.

Nejenom českou ekonomiku ovlivnila pandemie covidu, následně vypukla válka na Ukrajině, nastoupila energetická krize a vysoká inflace, která dusí české domácnosti. Vláda se ekonomickou situaci snaží řešit úsporami obsaženými v konsolidačním balíčku.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: