Jiří Kajínek pokřtil novou desku Ortelu s útočnou puškou v ruce. Kritika byla rychlá. Svou účast na akci otevřeně vysvětlil

Jiří Kajínek
Jiří Kajínek
Alžběta Staňková | Redaktorka
[email protected]
Publikováno: 24. 10. 2022

Křest nové desky hudební skupiny Ortel proběhl za přítomnosti nečekaného hosta. S útočnou puškou v ruce totiž album pokřtil Jiří Kajínek (61), který se dobře zná s frontmanem kapely Tomášem Ortelem (46). Toho provází kontroverzní pověst, kdy mu řada lidí vyčítá příliš xenofobní postoje a texty písní. S tím však Jiří Kajínek nesouhlasí. "Znám ho jako normálního a slušného kluka," uvedl pro ŽivotvČesku.cz.

Hudební skupina Ortel má v českém mediálním prostoru kontroverzní pověst. Některé její texty podle kritiků vyznívají xenofobně a mezi fanoušky se podle nich sdružuje řada lidí s krajně pravicovými názory. I přesto se však rocková kapela těší poměrně výrazné oblibě.

V sobotu Ortel křtil novou desku s názvem Zteč, a to v rámci koncertu, který se uskutečnil v Plzni. Jak fanoušky, tak také širokou veřejnost velmi překvapil speciální host, kterého si hudebníci pozvali. Album jim totiž přijel pokřtít Jiří Kajínek, který byl v roce 1998 odsouzen za dvojnásobnou nájemnou vraždu na doživotí a v roce 2017 dostal od prezidenta Miloše Zemana (78) milost.

"Já se s Tomášem Ortelem znám delší dobu, hromada lidí ho nálepkuje, že to je xenofobní člověk, nacista a bůh ví co. Ale já za sebe musím říct, že jsem u něj nikdy nic takového nezaznamenal. Znám ho jako normálního a slušného kluka, neviděl jsem u něj nic jako hajlování a podobné nesmysly," sdělil Jiří Kajínek pro ŽivotvČesku.cz s tím, že jeho účast na plzeňském koncertu vyvolala řadu negativních reakcí, ke kterým se vyjádřil ve videu na svém instagramovém profilu.

Jiřího Kajínka podle jeho slov množství kritiky překvapilo a uvedl, že pokud by si všiml, že se jeho známý Tomáš Ortel v jeho přítomnosti chová způsobem, jaký mu kritici vyčítají, křtu jeho desky by se nikdy nezúčastnil.

"Pravda je taková, že mi Tomáš Ortel říkal, že by mě chtěl pozvat na koncert, ale já jsem se k tomu nikdy nedostal. Teď mi zavolal, že bude křtít nové cédéčko Zteč a že by mu bylo ctí, kdybych mu ho pokřtil. Tak jsme se o tom bavili a já jsem mu říkal, že přece ví, jak to se mnou je, že já jsem kontroverzní člověk. A on na to, že ne, že mě znají a myslí si něco jiného, takže jsme se domluvili," popsal pro ŽivotvČesku.cz muž, který za zdmi několika věznic strávil celkem 23 let.

Mnoho reakcí vyvolala také zbraň, se kterou Jiří Kajínek přišel během křtu na pódium. Řada lidí totiž neporozuměla tomu, co tím kapela chtěla říci. "Se zbraní to je tak, že deska se jmenuje Zteč, takže jsme přemýšleli, co bychom použili. Rozhodli jsme se pro repliku útočné pušky vzoru 58, které lidé nesprávně říkají samopal, s vojenským bajonetem, prostě tím bodákem, který se používal už v 18. století. Takže to byla taková legrace a na pódiu jsem ji předal Tomášovi, aby on s ní mohl jít na tu zteč. To bylo pěkné, mělo to myšlenku," dodal pro ŽivotvČesku.cz autor dvou knih, který si v roce 2017 zahrál v televizním pořadu Policie v akci.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.