Reklama:

Nemocných chřipkou ubývá, rizikem může být druhá vlna. Současný stav zhodnotil Roman Prymula

Epidemiolog Roman Prymula
Epidemiolog Roman Prymula
Foto: Profimedia
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 17. 1. 2023

Nemocnost akutními respiračními infekcemi se v ČR za týden snížila téměř o pětinu. Epidemie podle Státního zdravotního ústavu (SZÚ) ale stále trvá, nemocných je 1611 na 100.000 obyvatel. O týden dříve lékaři hygienikům nahlásili 1956 případů na 100.000 obyvatel ČR. Pro ŽivotvČesku.cz současný stav zhodnotil epidemiolog a bývalý šéf resortu zdravotnictví Roman Prymula (58). Z jeho slov vyplynulo, že největší riziko aktuálně představuje chřipka v porovnání s covidem-19, případně RS viry.

Reklama:

Podle vedoucího oddělení infekčních nemocí SZÚ Jana Kynčla lze předpokládat další pokles, vyloučit však nelze druhou vlnu chřipkové epidemie. Zatím nejvyšší nemocnost v této sezoně byla hlášena před Vánocemi, kdy rychle stoupla na 2342 případů na 100.000 obyvatel. Stejný výkyv v hlášení dat hygienici zaznamenávají každoročně. "Stále jsou ale čísla nemocných na vysokých hodnotách a svědčí o tom, že chřipková epidemie v České republice nadále probíhá," uvedl Kynčl.

"Teď se nacházíme v relativně klidnější době, pokud jde o covid-19. Zatímco v Číně vidíme poměrně prudké nárůsty, tak v Evropě, zejména v České republice, je křivka klesající. A celkově můžeme covid v současnosti považovat za velmi mírný. Pokud jde o další onemocnění, tak vlna RS virů kulminovala a teď jsme ve fází, kdy dochází ke kulminaci chřipkové epidemie a nákaza probíhá závažnějším způsobem než v předchozích letech," zhodnotil pro ŽivotvČesku.cz epidemiolog Roman Prymula.

Reklama:

SZÚ sleduje výskyt akutních infekcí dýchacích cest dohromady, kam počítá kromě chřipky, RS virů a dalších infekcí také současné případy nákazy novým tipem koronaviru. Mezi chřipkovými onemocněními, která odborníci sledují zvlášť, je mezitýdenní pokles o 23,8 procenta.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: