Reklama:

Pražské letiště nezvládá, má problémy s odbavením zavazadel. Expertka odhadla dobu, kdy dojde ke zlepšení situace

Terminal Sever II, Mezinarodni letiste Ruzyne, Praha, Ceska republika
Terminal Sever II, Mezinarodni letiste Ruzyne, Praha, Ceska republika
Foto: Profimedia
Rudolf Šindelář, ČTK | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 2. 7. 2024

Pražské Letiště Václava Havla čelí problémům s odbavením zavazadel kvůli hustému prázdninovému letovému provozu, jak uvedla mluvčí letiště Klára Divíšková. Podle ní je prioritou letiště zajistit, aby zavazadla cestujících na odletech byla naložena co nejdříve, což znamená, že zavazadla do cílových destinací jsou odesílána nejbližšími dostupnými lety. Tento postup však způsobuje zpoždění ve výdeji zavazadel cestujícím, kteří přilétají do Prahy. Pro ty, kteří své zavazadlo neobdrželi, je k dispozici reklamační formulář, který umožní doručení zavazadla domů. Letiště také zřídilo dočasnou telefonní linku pro cestující, jejichž zavazadla nedorazila. Pro ŽivotvČesku.cz situaci okomentovala expertka přes dovolené a mluvčí Jiřina Ekrt Jirušková. Z jejích slov vyplynulo, že se opakuje situace z loňského roku, kterou způsobuje nedostatek kvalifikované pracovní síly. Zároveň očekává, že komplikace budou trvat maximálně první dva týdny v červenci.

Reklama:

Cestující na Letišti Václava Havla v Praze mohou na svá zavazadla čekat až několik hodin, uvedla Divíšková. "Proto cestujícím doporučujeme, aby na letišti nečekali, ale vyplnili reklamační formulář, jeli domů a handlingová společnost jim pak pošle kufry," vysvětlila.

Formulář mohou cestující vyplnit na reklamační přepážce nebo online prostřednictvím QR kódu dostupného v celním prostoru.

Reklama:

"V následujících dnech doporučujeme cestujícím mít u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby," doplnila Divíšková. Letiště také zahájí provoz dočasné telefonní linky 220 111 444, na kterou se mohou obrátit cestující, kteří nedostali své zavazadlo v příletové destinaci.

Komplikace jsou způsobeny kombinací přetíženého leteckého provozu, velkých zpoždění a nedostatkem personálu v handlingové společnosti během provozních špiček. "Reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce," uvedla Divíšková.

K počtu zaměstnanců handlingové společnosti ve špičkách se Divíšková nevyjádřila, ale zmínila, že společnost pokračuje v náboru nových pracovníků. "V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci," upřesnila.

Letiště denně odbavuje 450 letů a problém se zavazadly se týká devíti letů od neděle do úterního rána, což představuje jen zlomek cestujících. Přibližně 30 procent zavazadel, která zůstala na letišti, je již na cestě ke svým majitelům. O zavazadla na pražském letišti se stará dceřiná handlingová společnost Czech Airlines Handling. Letiště upozornilo na možné zpoždění výdeje zavazadel kvůli hustému provozu. O prvním prázdninovém víkendu odbavilo letiště 178 550 cestujících, což je o 11 procent více než loni. Lety nad Evropou zaznamenaly v posledních dnech zpoždění kvůli řízení letového provozu, největší problémy byly u spojů s Tureckem.

Pro ŽivotvČesku.cz upřesnila mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková, v čem tkví komplikace. "Nedokáži zcela predikovat, ale situace je podobná té, která byla v loňském roce. V podstatě letiště nejen pražské, ale i v jiných destinacích se potýkají s problémem od covidu - nedostatkem personálu. To se odráží v náporu cestovatelů, což je prvních dejme tomu 14 dnů v červenci, a s tím mohou váznout některé služby. Letiště Václava Havla v úterý vydalo prohlášení, v němž se za komplikace omlouvá a doporučuje pro následující dny, aby si na palubu brali lidé jen to nejnutnější, ale zejména pak léky. Myslím si, že během zmíněných 14 dnů opadne největší nápor cestovatelů a dojde ke stabilizaci situace," vysvětlila pro ŽivotvČesku.cz ostřílená expertka přes dovolené.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: