Přestávky venku, v jídelnách dvoumetrové rozestupy, představuje si ministr Plaga systém ve školách

Ministr školství Robert Plaga
Ministr školství Robert Plaga
Foto: vlada.cz

Ministr školství Robert Plaga nepočítá se scénářem, že s lepšící se situaci v rámci epidemie by uspíšil návrat žáků prvního stupně do škol, a to před 25. květnem. Povinně nemusejí vracet sni učitelé z rizikových skupin. Jak to ale bude ve školách vypadat o přestávce a v jídelnách? Na to ministr odpověděl v rozhovoru pro iDnes.

Plaga prvotně upozornil na to, že školy musí zajistit, aby se školáci neshlukovali. Rizikové tedy budou přestávky mezi jednotlivými hodinami. Právě během nich dochází k rizikovému setkávání v hloučkách.

"Přestávky samozřejmě mít budou. Když jsem mluvil o tom, že se nemají děti při příchodu do školy shlukovat na jednom místě, aby nevznikaly takzvané špunty, aby nebylo moc lidí na jednom místě, režim o přestávkách rozhodně nebude takový, jaký jsme znali, protože bychom popřeli smysl, že se skupiny mezi sebou nepromíchají," uvedl ministr školství.

V systému přestávek podle Plagy musí být dojít k eliminaci toho, že se školáci budou shlukovat. "Přístup o přestávkách bude takový, možná v různých časech, aby se skupiny patnácti dětí neprotly. Přestávkový režim proběhne, ale standardní přestávka, jak jsme ji znali do 11. března, že děti běhají po chodbách, nebude. A doporučení, pokud to je aspoň trochu možné, je trávit přestávky venku."

Pokud se týká jídelen, musí být při výdeji dodržován nějaký systém. Rozhodně půjde o dvoumetrové rozestupy.

"Platí v nich pravidla, že se nesmí skupiny promíchat, ať už při výdeji, ale i při konzumaci. Pokud se obědy budou vydávat postupně, budou se zachovávat dvoumetrové odstupy, tak by jídelny mohly fungovat. Pokud by to v některých jídelnách zajistit nešlo, je možný i režim studených obědů a jejich konzumace ve třídě v homogenních skupinách. Věřím, že tato pravidla budou proveditelná. Byť, pokud bude na té škole velký počet žáků, bude to muset být řešeno nějakým fázováním," dodal ministr.