Reklama:

Ministerstvo to schytává za Kuchařovou. Kampaň, která měla ukazovat na vztah k přírodě, má podle kritiků pachuť toxicity

Taťána Kuchařová
Taťána Kuchařová
Foto: Nextfoto
Alena Šindelářová | redaktorka
[email protected]
Publikováno: 14. 8. 2025

Komentář: Na ministerstvu životního prostředí zřejmě vsadili na to, že krása prodává. Do kampaně »Jsem pro českou přírodu« totiž obsadili modelku a bývalou Miss World Taťánu Kuchařovou. Kritici však namítají, že snímky působí spíše jako prezentace samotné Kuchařové v lesním prostředí než propagace přírody. Jak si redakce ŽivotvČesku.cz všimla, v komentářích pod snímky navíc zaznívají i názory, že Kuchařová - vzhledem k soudnímu procesu s exmanželem Ondřejem Gregorem Brzobohatým - zavání zapšklostí a toxicitou, která by do lesa a přírody obecně patřit neměla.

Reklama:

Kampaň je součástí série fotografií a rozhovorů se známými osobnostmi o jejich vztahu k přírodě. Zúčastnila se jí také například herečka Andrea Růžičková. Jak ministerstvo uvádí, všichni účastníci se do projektu zapojují bez nároku na honorář.

Reklama:

"Taťána dlouhodobě přemýšlí nad tím, jak přírodě ulevit. Šetří vodou, minimalizuje plasty, podporuje udržitelnou módu a místo auta volí čím dál častěji kolo nebo MHD. Věří, že i malé věci dávají dohromady větší celek, a že to, co máme v přírodě zadarmo, je zároveň to nejcennější," pochválilo ministerstvo na sociální síti Facebook její enviromentální přístup.

Podle některých komentujících však zvolené snímky působí spíše jako prezentace modelky než samotné přírody, v níž byly pořízeny. "Ministerstvo životního prostředí chce propagovat přírodu skrze prezentaci ženy v lese... Navíc tak toxické ženy jako Kuchařová, viz její zacházení s expartnerem," zaznělo v komentářích.

Sama Kuchařová prezentovala snímky na svém instagramuovém profilu. "Nafotili jsme tuto sérii fotek čistě z lásky k přírody," napsala. Kromě toho, že některé kritiky zajímalo, kolik za focení modelka dostala, někteří poznamenali, že si ministerstvo vybralo »umělou a zapšklou ženskou«. "Tohle je naprosto pozérská a zbytečná kampaň, kterou absolutně nechápu, na koho má cílit...Nateklá paní s kloboučkem a bosa, jo... tak se fakt chodí do lesa," zaznělo také.

Mluvčí ministerstva Veronika Krejčí pro Seznam Zprávy uvedla, že je normální, že fotografie budí různé emoce. "Je přirozené, že fotografická stylizace vyvolává různé reakce a emoce. Naším cílem je, aby forma i obsah oslovily co nejvíce lidí a podpořily zájem o českou přírodu," sdělila Krejčí. 












Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: