Schillerová v brýlích lamentovala nad protilehlými restauracemi v Brně. Influencerka reagovala ostře slovy o podpoře závisti
Atmosféra volební kampaně začíná být náramně žhavá a spory nabírají na obrátkách. Síla slova proráží českým povětřím a politické kolbiště se mění v divočinu. Mnohdy překvapí témata, která se stávají předmětem hádek. Třeba takové restaurace v moravské metropoli Brně. Stínová ministryně financí za ANO Alena Schillerová se v brýlích s přísnou černou obroučkou mocně podivila nad tím, že blízká stravovací zařízení v rodné hroudě řady aktivních českých politiků mají rozdílné ceny. A pomyslným ukazovákem namířila na možnost nekalého daňového jednání. Ovšem tím vytočila na nejvyšší možnou míru influencerku Janu Hejdukovou, která označila počínání známé české političky za projev marketingu závisti, všimli jsme si v redakci ŽivotvČesku.cz.
Začněme nejprve na půdě stěžovatelky, která na výroky Aleny Schillerové poukázala. "Jestli chcete vidět, jak vypadá marketing založený na závisti, tak si tohleto poslechněte," láká ve videu na svém instagramovém profilu. A následuje ukázka z pořadu Chuť moci politologa a komentátora Thomase Kulidakise, kde právě Alena Schillerová zkouší poodhalit brněnské tajemství.
"Na jedné známé brněnské ulici, kterou nebudu jmenovat, jsou proti sobě dvě restaurace, které obě vaří obědy. Od poledne tam chodí lidé na obědy a jedna má o dvacet procent nižší cenu než ta druhá," popisuje stínová ministryně financí situaci v moravské metropoli. Nejde ale ještě o onu pasáž, která tolik rozhořčila influencerku.
Marketing závisti @alenaschillerov . Jinak Alenka si našla způsob jak si znepřátelit živnostníky a restauratery. Jen víc a houšť. pic.twitter.com/WopxWGhQgj
— Jiří Baran (@jiBaran3) July 28, 2025
"No, ale to je prostě děsný, protože to nemá jiné vysvětlení než to, že krátí DPH," zní výrok Aleny Schillerové vyvolávající touhu influencerky po reakci. A ta je věru rázná a nesmlouvavá.
"Tvrdit, že dvě restaurace, které jsou naproti sobě, by teoreticky měly mít stejné ceny za obědy, je naprostá hovadina, protože oni nemusí vůbec mít stejné náklady, protože už pořizovací náklady se můžou lišit. Také se může lišit nájem, ale také se může lišit to, že jeden restauratér bude brát suroviny od farmářů, kdežto ten druhý bude lovit to nejlevnější," sugestivně na videu hovoří Jana Hejduková.
"A co mě opravdu zvedlo ze židle, je takový podtón té věty, takový ten rejpáček. Hele, tenhle podnikatel to dělá poctivě. A tady máme nějakého zloděje, který okrádá stát, tudíž nás všechny. To je ten marketing závisti, který je úplně šílený," dodává ke svému publiku influencerka.
Nejde přitom o téma, které by bylo banální. Politické strany před volbami samozřejmě soutěží i o hlasy drobných a středních podnikatelů. Rozjitřená atmosféra pak vede k vzájemnému obviňování, kdo se snaží živnostníky poškozovat. Zároveň část voličů slyší na slova o silné ruce státu, který si posvítí na nepravosti, což na druhé straně vyvolává obavy z direktivního jednání.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.