Turkovi se směje internet. Kampaň Motoristů načal „eufenismem“ a projevem jak ze školní besídky

Komentář: V české politice se už ledacos odehrálo. Ale kontaktní kampaň, kterou zahájili ve čtvrtek Motoristé sobě na pražském Žofíně, ukázala, že i předčítání hesel může být zážitek. Tedy a lépe řečeno – nějaký druh zážitku. Jak jsme si všimli v redakci ŽivotvČesku.cz, hvězdou ostrého startu kampaně měl být europoslanec a čestný předseda Filip Turek, který se tak zároveň měl stát nositelem sdělení a symbolem strany. Místo toho se stal symbolem něčeho úplně jiného – znuděného čtenáře svých vlastních sloganů, který evidentně raději kouká na zpětná zrcátka než na publikum. Jeho projev, zachycený i na kolujícím videu, působil jako otrávené čtení pozvánky na firemní večírek, kde budou chybět chlebíčky i kapka něčeho ostřejšího.
Ležérní dikce, žádný důraz, nula emoce, tik u pusy, pohled nadsamce a k tomu ještě legendární výrok »eufenismus« (ano, skutečně to řekl). Kombinace všeho rozesmála sociální platformu X nevídaně. Jedna uživatelka u videa to shrnula přesně: »Ten borec to jede od desíti k třem v rekordně krátkým čase«.
Tahle kampaň má šťávu, to by se mohlo líbit. 🤣 Pan wannabe formule šampion pronesl ležérní projev ve stylu "mám v paži". Ten tik, co působil, jak kdyby si nenuceně posouval uvolněný můstek, pak už jen umocnil zážitek z celého toho silného sdělení.
— Lucie Amálka 🌸 (@LucieAmalka) May 15, 2025
Fakt řekl eufenismus?🤣🤦🏼♀️ pic.twitter.com/jZeWcFU5Y9
Zatímco předseda hnutí Petr Macinka a ekonom Vladimír Pikora se v projevech drželi klasické rétoriky o »zadrhnutém motoru státu«, nízkých daních, konci dotací a dobrovolné vojenské přípravě mladých, Turek se postaral hlavně o zadrhnutí kampaně hned na startu.
Na Žofín dorazily desítky sympatizantů – nechyběla tak malá přehlídka drahých vozů, merchandising a přehnané sebevědomí, ale chyběla jedna klíčová věc – přirozené politické charisma.
Turek, který v evropských volbách zaujímal především svérázným PR a marketingovou postprodukcí, v reálném světě působí jako někdo, kdo se stal shodou náhod tváří kampaně, když omylem prošel kolem pódia.
Přesto se Motoristé chystají oslovit voliče ve 182 městech a Turek má být jejich hlavní hvězdou. Pokud se mu však do říjnových voleb nepodaří změnit styl projevu ze »znuděného praktikanta« na alespoň »uměřeného politika«, může se snadno stát, že místo politické elity osloví tak maximálně kolemjdoucí, kteří si ho spletou s animátorem z dětského koutku v showroomu automobilky.
Zda bude Turek kandidovat do Poslanecké sněmovny, zatím není zřejmé. Ale možná by měl nejdřív kandidovat do dramatického kroužku.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.