V Lidlu se popralo několik zákazníků kvůli zlevněným slunečníkům. Jeden z nich scénu jako z Troškových komedií natočil na kameru

"Češi milují slevy a jsou kvůli nim schopni udělat šílené věci, třeba se i poprat," konstatoval pro ŽivotvČesku.cz bezpečnostní expert a komentátor Andor Šándor v souvislosti s fyzickým konfliktem v Lidlu v pražských Štěrboholích. Stal se v úvodu týdne. Jeden ze zákazníků potyčku zaznamenal na kameru svého mobilního telefonu a video se stalo virální na sociálních platformách. Událost řešila nejen ochranka obchodu, ale na místo se dostavili i muži zákona.
Začátek týdne v Lidlu v pražských Štěrboholích se stal parádní podívanou pro milovníky bojových sportů. A stačilo málo. Podle videa, které se stalo hitem sociálních sítí, se do sebe několik zákazníků pustilo kvůli zlevněnému zboží. Začali se konkrétně přetahovat o slunečníky, které byly sotva vybaleny.
Ti lidi se v tom Lidl outletu jednou navzájem pozabíjejí.🤦♀️ pic.twitter.com/cWMSAM1yYG
— Barbora Mercury 🇨🇿✌️🇪🇺 (@MercuryBarbora) March 26, 2025
Do strkanice se nejprve vložila ochranka výprodejového obchodu spotřebního zboží, následně se dostavila i Policie ČR. Teprve až potom mělo dojít ke zklidnění situace.
"Nech to bejt," pokřikuje ve videu jeden ze zákazníků, který se snaží získat »nedostatkové zboží«. "Ti říkám, pusť to," je slyšet na záznamu další, který touží mít také doma zlevněný slunečník. Zkrátka podívaná jako z »Troškových komedií«.
"Myslím si, že i kdyby v současnosti prodávali brusle na krasobruslení se slevou, tak Češi do toho půjdou s pořádnou dávkou adrenalinu v krvi. A to už jen z principu. Není to otázka sezónnosti, ale skutečnosti. Takoví jsme my - Češi. Milujeme slevy a jsme schopni se o poslední kus zboží, které je levnější, i pořádně zfackovat. Je to částečně způsobeno tím, že celý spotřební systém nás k tomu naučil, kolikrát je podporován, když už ne z úst vládních představitelů, tak z úst jejich poradců, a to ve smyslu, abychom jezdili do Polska, je tam přece máslo levnější. Na druhou stranu je potřeba říct, že skutečně někteří lidé na tom nejsou ekonomicky dobře a sleva pro ně znamená hodně. Ale bavím se zejména v kontextu běžných potravin, nikoliv slunečníku," okomentoval pro ŽivotvČesku.cz Andor Šándor.
Podle portálu iDNES.cz řetězec sdělil, že jakékoliv projevy agresivního chování jsou pro něj nepřijatelné a přijal okamžitá opatření zejména v kontextu zlepšení situace, kdy mělo dojít k posílení ostrahy v exponované dny a omezení počtu kusů na osobu, uvedla mluvčí společnosti Eliška Froschová Stehlíková. Jedním z důvodů konfliktu mělo totiž být rozebírání zboží přímo z palet, ještě než bylo přepraveno na regály.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.