Reklama:

Vinařský fond uvádí na trh novou značku perlivých vín „bublinky“

Ilustrační snímek
Ilustrační snímek
Foto: Vinařský fond
Prezentace klienta / Komerční sdělení | Upozornění pro čtenáře: Článek není redakčním textem, ale je komerčním sdělením klienta. Vydavatel portálu ŽivotvČesku.cz nezodpovídá za jeho obsah. Pro případné dotazy se obracejte na e-mail:
[email protected]
Publikováno: 12. 8. 2024

Vinařský fond uvádí na trh novou národní značku perlivých vín „bublinky“, která má za cíl sjednotit a podpořit české a moravské vinaře v segmentu perlivých vín. Tento ambiciózní projekt je inspirován úspěchem Svatomartinského vína. Značka „bublinky“ je výsledkem téměř dvouletého úsilí a spolupráce mnoha odborníků z oboru vinařství. Jejím cílem je nabídnout mladým konzumentům lehká, svěží a ovocitá perlivá vína, která jsou plněna typickými českými a moravskými hrozny. Držitelem ochranné známky „bublinky“ je Vinařský fond, který ji licenční smlouvou poskytuje Národnímu vinařskému centru k udělování podlicencí.

Reklama:

„Bublinky jsou zatím největší projekt, jehož dotažení jsem měl ve Vinařském fondu na starost. Výsledek podle mě stojí za to. Spouštíme národní značku perlivých vín, svěžích, ovocitých, lehkých a mladých. Právě mladou generaci bychom tímto produktem i kampaní chtěli oslovit,“ říká ředitel Vinařského fondu Zbyněk Vičar a dodává: „Segment perlivých vín se za poslední roky zněkolikanásobil. I proto chceme dát našim vinařům možnost využít na trhu společnou značku, aniž by ztratili osobitost svého vinařství.“

Vína pod značkou „bublinky“ budou vyráběna výhradně z českých a moravských hroznů. Doporučovaná metoda sycení kvasným plynem je čistě přírodní a ekologicky šetrná, což zaručuje jemné perlení a bohaté aroma. Další možností je metoda sekundárního kvašení v tanku, známá jako charmat​.

Reklama:

Vinaři, kteří budou chtít využít značku „bublinky“, musí splnit několik podmínek. Po podání přihlášky a standardního analytického rozboru zasílají tři originální vzorky vína do Národního vinařského centra pro archivaci a případnou kontrolu. Vzorky jsou archivovány po dobu dvou let a kontrola probíhá namátkově nebo na základě podnětu​.

„Sjednotit tuzemská vína se nám daří už s hlavní značkou Vína z Moravy, vína z Čech, kterou poznáte podle vlaječky na uzávěru, stejně tak se Svatomartinským. Doufám, že ‚bublinky‘ do téhle úspěšné společnosti rychle zapadnou,“ dodává Vičar.

Charakter bublinek:

+ Základní podmínkou bude původ všech hroznů z ČR. 

+ Minimálně 60 % musí být tvořené hlavní odrůdou Veltlínské zelené. Zbytek může být doplněn odrůdy Müller Thurgau, Ryzlink vlašský, Chardonnay, Rulandské bílé, Rulandské šedé, Ryzlink rýnský, Sylvánské zelené, Neuburské a „ne-aromatické“ PIWI odrůdy. Podíl těchto PIWI odrůd však nesmí přesáhnout 10 %.

+ V případě rosé jsou povoleny odrůdy Zweigeltrebe, Svatovavřinecké a Frankovka, které musí tvořit minimálně 85 % pro jedno-odrůdová vína nebo pro výrobu cuvée. Jejich poměr si určí vinař. Doplňková odrůda Rulandské modré.

+ Finální produkt musí být mladý, ovocitý, jemný, lehký, svěží. Perlení musí být jemné a bohaté, tvořené jemnými perličkami s primární ovocnými tóny. Finální produkt může být suchý a polosuchý se zbytkovým cukrem do 12 g na litr vína (max. do 18 g/l, jestliže celková kyselost je nejvýše o 10 g nižší než obsah zbytkového cukru).

+ Maximální skutečný obsah alkoholu je 12 % obj.

O Vinařském fondu

Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské,“ tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín. Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: