Zuby zahnuté nahoru diváky ani po 18 letech neomrzely. Reklama používá dvě věci, které fungují nejlépe, vysvětluje úspěch expert

Reklama na Kofolu
Reklama na Kofolu
Foto: Se svolením společnosti Kofola
Eliška Reiglová | Redaktorka
[email protected]
Publikováno: 6. 12. 2021

Stejně jako k Vánocům neodmyslitelně patří nazdobený stromek či štědrovečerní večeře a dárky, jen málokdo si tyto svátky dnes umí představit bez prasátka se zuby zahnutými nahoru. Vánoční reklama na Kofolu se už stala legendární a ani po 18 letech na obrazovkách nepřestává diváky bavit. V případě samotného hlavního aktéra je to ale naopak a zdá se, že před ní utíká, stejně jako to dělal ve spotu před divočákem.

Přesně před 18 lety se na obrazovkách poprvé objevila dnes již divákům dobře známá reklama na Kofolu, v níž se tatínek společně s dcerou vydal do lesa pro vánoční stromeček. Holčičku nalákal na to, že pokud vydrží do večera nepapat, tak uvidí zlaté prasátko. Ona ale už v lese zahlédne jiné, se zuby zahnutými nahoru, a tak se dvojka dá na útěk před divočákem.

Zřejmě žádná z českých reklam se nedočkala takového úspěchu, jaký zaznamenala právě tato. Reklamní přestávky naopak v televizi příliš oblíbené nebývají, podle diváků jsou dlouhé a leckdo s přístupem k modernějším technologiím raději začne pořad sledovat s časovým odstupem, aby spoty mohl přetáčet. To se však reklamy na Kofolu týká jen minimálně, protože jakmile je vysílaná, z obrazovek do domácností přenese vánoční atmosféru.

Podle marketingového odborníka není úspěch reklamy žádnou velkou záhadou a spočívá ve využití dvou zásadních faktorů. "Ta reklama používá dvě věci, které rozhodně fungují nejlépe, to je dobrý humor a děti. To, když se spojí, tak je to nesmrtelné a jde o značku úspěchu. Je to nenásilné, nikoho to neuráží," řekl pro ŽivotvČesku.cz Michal Monoszon ze společnosti Insider Media.

Přestože diváci si spot z prostředí zasněženého lesa zamilovali, sám představitel tatínka před dotazy na něj utíká zhruba stejně, jako to dělá v reklamě před divokým prasetem. Redakce ŽivotvČesku.cz Josefa Poláška (56) kontaktovala s dotazem, zda by nezavzpomínal na natáčení a jeho odpověď byla velmi stručná. "Bylo by to na dlouho," řekl pro ŽivotvČesku.cz herec, který se k reklamě nerad vrací.

Co se týká rozkošné holčičky, která se ptala, zda zlaté prasátko bude mít i zuby zahnuté nahoru, ta už dávno není malou dívenkou. Sandře Flemrové, které byly v době natáčení pouhé 4 roky, je dnes 22 let a zřejmě jen málokdo by ji nyní na ulici poznal. V televizi pod zimním kulichem nevynikly její kudrnaté vlasy, které jsou pro ni dnes charakteristické.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Zavřít reklamu