Reklama:

Zuby zahnuté nahoru diváky ani po 18 letech neomrzely. Reklama používá dvě věci, které fungují nejlépe, vysvětluje úspěch expert

Reklama na Kofolu
Reklama na Kofolu
Foto: Se svolením společnosti Kofola
Eliška Reiglová | Redaktorka
[email protected]
Publikováno: 6. 12. 2021

Stejně jako k Vánocům neodmyslitelně patří nazdobený stromek či štědrovečerní večeře a dárky, jen málokdo si tyto svátky dnes umí představit bez prasátka se zuby zahnutými nahoru. Vánoční reklama na Kofolu se už stala legendární a ani po 18 letech na obrazovkách nepřestává diváky bavit. V případě samotného hlavního aktéra je to ale naopak a zdá se, že před ní utíká, stejně jako to dělal ve spotu před divočákem.

Reklama:

Přesně před 18 lety se na obrazovkách poprvé objevila dnes již divákům dobře známá reklama na Kofolu, v níž se tatínek společně s dcerou vydal do lesa pro vánoční stromeček. Holčičku nalákal na to, že pokud vydrží do večera nepapat, tak uvidí zlaté prasátko. Ona ale už v lese zahlédne jiné, se zuby zahnutými nahoru, a tak se dvojka dá na útěk před divočákem.

Reklama:

Zřejmě žádná z českých reklam se nedočkala takového úspěchu, jaký zaznamenala právě tato. Reklamní přestávky naopak v televizi příliš oblíbené nebývají, podle diváků jsou dlouhé a leckdo s přístupem k modernějším technologiím raději začne pořad sledovat s časovým odstupem, aby spoty mohl přetáčet. To se však reklamy na Kofolu týká jen minimálně, protože jakmile je vysílaná, z obrazovek do domácností přenese vánoční atmosféru.

Podle marketingového odborníka není úspěch reklamy žádnou velkou záhadou a spočívá ve využití dvou zásadních faktorů. "Ta reklama používá dvě věci, které rozhodně fungují nejlépe, to je dobrý humor a děti. To, když se spojí, tak je to nesmrtelné a jde o značku úspěchu. Je to nenásilné, nikoho to neuráží," řekl pro ŽivotvČesku.cz Michal Monoszon ze společnosti Insider Media.

Přestože diváci si spot z prostředí zasněženého lesa zamilovali, sám představitel tatínka před dotazy na něj utíká zhruba stejně, jako to dělá v reklamě před divokým prasetem. Redakce ŽivotvČesku.cz Josefa Poláška (56) kontaktovala s dotazem, zda by nezavzpomínal na natáčení a jeho odpověď byla velmi stručná. "Bylo by to na dlouho," řekl pro ŽivotvČesku.cz herec, který se k reklamě nerad vrací.

Co se týká rozkošné holčičky, která se ptala, zda zlaté prasátko bude mít i zuby zahnuté nahoru, ta už dávno není malou dívenkou. Sandře Flemrové, které byly v době natáčení pouhé 4 roky, je dnes 22 let a zřejmě jen málokdo by ji nyní na ulici poznal. V televizi pod zimním kulichem nevynikly její kudrnaté vlasy, které jsou pro ni dnes charakteristické.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: