Hamáček ukázal manželku a cílí na mladé voliče. Instagramovou generaci staromódní názory neosloví, říká politolog
Kdo chce hlasy mladých, musí za nimi tam, kde se mladí schází. Pro politické strany je tedy nutné pohybovat se na internetových sítích a snažit se i tady oslovovat potenciální voliče. Nováčkem na Instagramu je předseda ČSSD Jan Hamáček (42), který zde začal působit 6. září. "Pokud chcete získat mladé voliče, tak tomu musíte uzpůsobit způsob prezentace. Můžete mít třeba radikální levicový názor, ale pokud ho budete prezentovat staromódním způsobem, tak se mezi mladými nechytnete," vysvětlil pro ŽivotvČesku.cz politolog Josef Mlejnek.
Téměř 17 tisíc a na straně druhé asi 180 lidí. Taková čísla se objeví, když dojde ke srovnání instagramového účtu ministryně financí Aleny Schillerové (57) s počtem followerů, kteří momentálně sledují předsedu ČSSD a ministra vnitra Jana Hamáčka. Ten je na Instagramu nováčkem a svůj první příspěvek nahrál 6. září letošního roku. Alena Schillerová je na Instagramu od ledna 2016, má tedy proti Hamáčkovi obrovský náskok. Navíc má síť, která už dávno není jen o prezentaci fotek, poměrně slušně spravovanou.
I ministryně financí může ale závidět Dominiku Ferimu (25), kterého na Instagramu sledovalo výrazně přes milion lidí a domovská TOP 09 jistě stále lituje, že kvůli sexuálnímu skandálu mladého poslance nemůže tuto skupinu vůbec oslovit a prostřednictvím silného instagramového hráče do lidí »pumpovat« své politické vize. Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová (36) tuto ztrátu s necelými 29.000 followery rozhodně nezacelí.
"Vždy záleží na cílové skupině, koho politická strana chce oslovit. Politická strana, která chce oslovit mladé lidi, tak za nimi musí na sociální sítě. Pokud mladí lidé volit nechodí, tak je to výzva pro politické strany, aby je dokázaly oslovit. Myslím, že se to dobře daří například Pirátům či koalici PirSTAN, kteří cílí na mladé. Mám pocit, že ostatní strany cílí spíše na starší klientelu, která se pohybuje spíše na Facebooku a Twitteru," vyjádřil se pro ŽivotvČesku.cz politolog Josef Mlejnek. Podle něj nestačí jít na sociální sítě oslovit mladé, ale je nutné přizpůsobit se jim stylem komunikace a nabídnout jim obsah, na který uslyší.
"ČSSD, ať už mluvíme o Janu Hamáčkovi či Janě Maláčové, se ve své pozici nyní snaží cílit na všechny věkové skupiny voličů. Otázkou ale také je, co na sociálních sítích dělají a jak to dělají, zda je to profesionální, či není. Pokud chcete získat mladé voliče, tak tomu musíte uzpůsobit způsob prezentace. Můžete mít třeba radikální levicový názor, ale pokud ho budete prezentovat staromódním způsobem, tak se mezi mladými nechytnete. Lidé, kteří jsou na sociálních sítích, jsou zvyklí na určitý způsob komunikace a vyhodnotí, když forma prezentace politika pro ně bude nezajímavá," dodal pro ŽivotvČesku.cz uznávaný politolog.
Jan Hamáček zatím na svém instagramovém profilu například ukázal, jak se svou manželkou Gabrielou pije kávu v Brně, nebo že ho při začátku volební kampaně doprovázela fenka. Zda to bude stačit k překonání pětiprocentní hranice a strana proklouzne do sněmovny, bude jasné 9. října večer, až se sečtou hlasy.
Reklama:Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.
Reklama: