Začněte podnikat chytře s pomocí painstormingu
Chcete se konečně pustit do vlastního podnikání? Přišli jste o práci nebo už zkrátka jen nechcete mít svázané ruce současným zaměstnáním? Pandemie COVID-19 zamávala s životem leckomu a pro mnohé se stala i spouštěčem životních změn.
Životní změny vyvolané pandemií se ve velkém měřítku týkají právě pracovního života.
Někdo musel živnost či podnikání ukončit, dost lidí se do něj však i naopak nově pouští. Se službou Cashbot.cz se proto dneska podíváme, jak najít příležitosti k seberealizaci právě v podnikání.
Co je painstorming?
Možná je vám výraz „painstorming“ něčím povědomý – jedná se totiž o alternativu ke klasickému brainstormingu.
Stejně jako on, i painstorming slouží ke generování nových nápadů. Painstorming se však věnuje primárně věnuje zákazníkům a jejich problémům. V rámci painstormingu tak vznikají služby a produkty, které řeší skutečné problémy opravdových lidí. A lidé je tak budou milovat.
Aplikace painstormingu
Painstorming obsahuje čtyři základní kroky.
Projít si je můžete sami či s kolegy, nejdůležitější je věnovat se každému bodu skutečně podrobně a nezapomínat na poznámky.
O jaké kroky se jedná?
P – persona: Při určování persony si dobře promyslete, pro koho chcete pracovat. Kdo je vaše cílová skupina? Komu má váš produkt pomáhat? S čím vaše cílová skupina nejčastěji zápasí? Před jaké výzvy ji život staví? Myslete na to, že i zdánlivě podobné persony (manažer / osvč) řeší trochu jiné situace, nezapomeňte se tak zaměřit i na detaily.
A – aktivity: Kde vaše cílová skupina tráví čas? Čemu se věnuje a co jsou její cíle?
I – postřehy (insights): Tenhle bod je skoro stejně důležitý jako určení persony. S jakými problémy se vaše cílovka nejčastěji potýká? Co ji rozčiluje nebo naopak těší? Do tohoto kroku patří sesumírování všech zajímavostí a dat, které se jinam nevejdou.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.