Reklama:

Adam Vojtěch připustil, že dojde k dalším opatřením. Školy se ale zatím zavírat nebudou

Bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.
Bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.
Foto: Se svolením Adama Vojtěcha
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 14. 9. 2020

Počet pozitivních případů v souvislosti s nákazou koronavirem je v Česku za poslední dny poměrně vysoký. Objevují se názory odborníků, že denní přírůstky se budou pohybovat v řádu tisíců. Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch pro ŽivotvČesku.cz sdělil, že v případě, že situace nebude stabilní, přijde reakce v podobě dalších opatření.

Reklama:

Opatření, která uplatnilo ministerstvo zdravotnictví budou mít podle Adama Vojtěcha zpožděný efekt. Ale právě roušky mohou druhou vlnu, ve které se už pohybujeme, šíření nákazy zpomalit. Pokud k tomu ale nedojde, ministerstvo je připraveno jednat.

Reklama:

"My jsme na tu situaci zareagovali opatřeními, a to ať jde o roušky, tak uzavíráním nočních klubu v nejrizikovějších regionech. Situaci sledujeme, ale pokud by se nezlepšovala, musíme přijmout nějaká další opatření. Je jasné, že současná nařízení, která jsme zavedli, budou mít nějaké zpoždění. Efekt by měla mít během týdne, čtrnácti dnů," upřesnil pro ŽivotvČesku.cz Adam Vojtěch.

Nedávno se objevilo v médiích prohlášení evolučního biologa Jaroslava Flegra, které volá po okamžitém zpřísnění opatření, v ideálním případě uzavření škol.

"Vidíme, že názory odborné veřejnosti jsou různé. Snažím se vnímat všechna, ale pokud jde o školy, tak nejsou zásadním spouštěčem těch čísel. Je pravda, že když se na data podíváme, máme poměrně vysoký počet zasažených škol, ale jsou to většinou jednotky případů, které se v nich objevují. Takže čísla počtu nakažených, která vidíme, nejsou určitě generována dětmi. A dětí nakažených do sedmi let máme někde okolo sedmi procent a to číslo se v čase nějak nezvyšuje," dodal ministr zdravotnictví, jak to aktuálně vidí ohledně škol.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: