Nezapomeňte. Babišovo hnutí se pustilo ostře do Fialy, Rakušana i Jurečky

Andrej Babiš se svým hnutím ANO vyrazil do tvrdého a nelítostného předvolebního boje. A to s antikampaní proti vládě. V ní v plakátové kampani lidem sděluje, aby »nezapomněli«, že vládní představitelé »zdražili energie, jízdné, léky« a další. Opoziční hnutí sází na domácí témata. V kontextu kampaně se redakce ŽivotvČesku.cz obrátila na konzultanta Karla Komínka z Institutu politického marketingu, který vysvětlil, na koho je »tah Babiše cílen«.
Na negativní plakátovou a letákovou kampaň, která je i v digitální podobě, lze v posledních dnech narazit všude po Česku. Dominují v ní tváře předsedy vlády Petra Fialy (ODS), ministra vnitra Víta Rakušana (STAN), ale i ministra práce Mariana Jurečky (KDU-ČSL).
Zajímavým paradoxem je, že hnutí ANO se k negativní kampani v kontextu vládních tváří neuchyluje prvně. Babiš již delší dobu využívá ke kritice »fialového plyšáka mimoně«. Sám pak ale poukazuje na vládní kampaň »AntiBabiš«.
Redakci ŽivotvČesku.cz zajímalo, zda právě to, že Babiš opakovaně v minulosti poukazoval na to, že »vláda nemá nic jiného než kampaň »AntiBabiš«, ale sám nyní »nasedl na stejnou kolej«, není pokrytecké. Odpověď poskytl uznávaný marketingový expert.
"Vidím v tom přece jen trochu rozdíl – hnutí jako ANO je stranou jednoho muže, který zosobňuje vše, co se v té straně řeší. Stávající antikampaň je samozřejmě také útokem v osobní rovině, ale je postavena na ekonomických otázkách, v rámci kterých měla mít současná vláda vysokou kompetenci, ale zůstala za očekáváním. To jednak ujišťuje příznivce ANO, ale má také odradit bývalé voliče koalice," vysvětlil odborník Karel Komínek pro ŽivotvČesku.cz, na koho je kampaň hnutí ANO cílena.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.