Reklama:

Andrej Babiš poprvé na Oktoberfestu. V tradičním kostýmu juchal se sličnými ženami

Andrej Babiš
Andrej Babiš
Foto: CNC / David Kundrát/ Profimedia
Alena Šindelářová | redaktorka
[email protected]
Publikováno: 7. 10. 2024

Lídr opozičního hnutí Andrej Babiš opět dokázal, že není žádný strojený politik. Poprvé v životě navštívil pivní festival Oktoberfest. Svou účast na mnichovském »pivobraní« zdokumentoval na sociálních sítích –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ na videu je vidět, že si Babiš slavnosti maximálně užil. V tradičním bavorském kostýmu jedl, pil a tančil naplno. Užíval si i přítomnost tamních žen, kterým to v krojích velmi slušelo. O Babišově způsobu komunikace na sociálních sítích promluvil pro ŽivotvČesku.cz marketingový expert Karel Komínek.

Reklama:

Po úspěchu hnutí ANO v krajských volbách si zajel Andrej Babiš takzvaně vyčistit hlavu k německým sousedům. Poprvé v životě navštívil světoznámé pivní slavnosti »Oktoberfest« a dle videa na jeho sociálních sítích si pivní festival maximálně užil.

Reklama:

Babiš si vychutnal vybrané tradiční pochoutky, samozřejmě nechybělo pivo z tupláku. Bývalý premiér dokonce i rozvlnil boky. Tanec obecně patří k jeho oblíbeným pohybovým aktivitám. O to víc, když má po boku mladé sličné ženy. Naposledy své taneční dovednosti předvedl po triumfu v nedávných volbách s poslankyní Helenou Válkovou.

Andrej Babiš tančil i přes léto, když navštívil koncert své oblíbené kapely Mirai. Redakce ŽivotvČesku.cz položila expertovi na politický marketing a komunikaci Karlu Komínkovi otázku, zda to, že Babiš v podobných pózách působí jako »beránek«, je čistý marketing, protože lidé ho znají zejména jako útočného politika, který nejde pro ostřejší slůvko daleko. Z jeho slov vyplynulo, že pokud jde o časté verbální útoky, jedná se o povahovou vlastnost politika.

"Styl komunikace, kterou vede Andrej Babiš, není možné doporučit každému, to lze jen politikům, kteří se pohybují na některé části politického spektra, zejména pak v oblasti populistického křídla, a nelze to doporučit komukoliv, kdo by se v těchto pozicích komunikace dobře necítil," řekl pro ŽivotvČesku.cz odbornou veřejností respektovaný expert na politický marketing a komunikaci Karel Komínek.

Šéf opozičního hnutí ale kromě tance a skákání na trampolíně, což se dá ještě pokládat za nevinnou formu komunikace s voliči, na sociálních sítích občas sdílí i daleko intimnější informace, které mohou působit už takzvaně »za hranou«. Příkladem je situace, kdy politik zveřejnil dotaz na velikost svého přirození.

"Můžete mi říct, jak se to měří? Víte, já mám na Twitteru hodně nepřátel, takzvaných haterů, a nechci je moc naštvat, ale hladinu testosteronu mám celkem moc dobrou," sdělil na sociální síti Instagram před časem s laškovným pohledem Babiš, který v září oslavil sedmdesáté narozeniny.

Na takovou prezentaci už Karel Komínek zareagoval rázněji. "Základní problém v jakékoliv politické komunikaci, která souvisí s takovýmto tématem, je, že politika je vlastně obchod s důvěrou. Jakmile politik uteče moc daleko od vážných témat a jeho vnímaná kompetence nebude na takové úrovni, jakou si volič představuje, má velký problém. Tento konkrétní příspěvek jsem neviděl, ale myslím, že je za hranou, a nevidím důvod, aby se mu vůbec někdo věnoval," uvedl pro ŽivotvČesku.cz Karel Komínek.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: