Reklama:

Babišova plakátová kampaň proti kabinetu Fialy narazila. Šarapatka vyslal vzkaz: Tudy ne, soudruzi

Andrej Babiš
Andrej Babiš
Foto: Profimedia
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 11. 3. 2025

Hnutí ANO s lídrem Andrejem Babišem vyrazilo do nelítostného předvolebního boje. A to s antikampaní proti vládě. V ní lidem sděluje, aby »nezapomněli«, že vládní představitelé »zdražili energie, jízdné, léky«. Mimo to pak také, že »Fiala je nejhorší premiér na světě«. Jenže to je problém. Preferenčně nejsilnější tuzemská strana vychází z průzkumu jen mezi dvaadvaceti zeměmi. Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí nyní dostal podnět od komentátora a exčlena Rady České televize Zdeňka Šarapatky. Ten se domnívá, že kampaň ANO obsahuje nepravdivé údaje. Pro ŽivotvČesku.cz svůj pohled na obsah kampaně poskytl konzultant Karel Komínek z Institutu politického marketingu.

Reklama:

V kampani hnutí ANO na jedné sérii z billboardů a plakátů rozmístěných po celém Česku označuje Fialu za »nejhoršího premiéra na světě«. Jako zdroj pro tento výrok uvádí americkou společnost Morning Consult a její průzkum. Problém je ale v tom, že daný průzkum konaný mezi 27. únorem a 5. březnem se týkal pouze lídrů ze dvaceti dvou zemí. Nešlo o lídry ze všech 193 států světa (počítáno OSN a Vatikán. Cestovatelský konsenzus zní, že existuje 197 zemí, pozn. red.).

V průzkumu, z něhož hnutí ANO vychází, skončil Fiala na posledním místě, a to s výsledkem 16 procent. Nešlo však o průzkum, kdo z lídrů je »nejhorší«, ale nejméně populární.

Reklama:

Proti kampani se ohradil Zdeněk Šarapatka, který se na svých sociálních profilech pochlubil tím, že podal podnět na Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí.

"Tudy ne, soudruzi! Beztrestnou lež, ausgerechnet hned v první dny vaší hnusácké "kampaně", vám aspoň zkomplikujeme, gauneři Andrej Babiš, Karel Havlíček, Patrik Nacher ad. Zůstávám v naději, že na tak markantní svinstvo má ostrou munici aspoň úřad pro kontrolu politických stran. Tož hyn se ukáže, zda ho nedržíme při životě nadarmo…Zlu se neustupuje!" napsal Šarapatka a zveřejnil dokument.

Redakce ŽivotvČesku.cz se obrátila na místopředsedu hnutí ANO Karla Havlíčka, a to s dotazem, jak se na podnět podaný Šarapatkou dívá.

"Samozřejmě si každý může říct svůj názor. Nějaký má pan Šarapatka, nějaký má několik milionů lidí. Samozřejmě každý fandí jinému táboru. Já bych doporučil všem obhájcům pana Fialy zamyšlení, proč je poslední v daném žebříčku. Chytat se za slovo, zda je poslední mezi dvaadvaceti lídry... otázka je, jak by to bylo, kdyby tam bylo všech 193 států světa. Možná to nyní dopadlo pro něj ještě milosrdně. To není naše vina, že pan Fiala je poslední. My jako opozice citujeme zdroj, který je v českých médiích běžně uváděn. A tady je potřeba zmínit, že »oni rádi dávají rány, ale velmi neradi a těžko nějaké přijímají. Připomenul bych historii, kdy koalice SPOLU v čele s ODS před volbami do Evropského parlamentu nechala v Česku vylepit plakáty s tvářemi našeho předsedy a Kláry Dostálové s nápisem »Rusko, pro tebe všecko«. To byla čistá lež," uvedl pro ŽivotvČesku.cz Havlíček.

Hnutí ANO se k negativní kampani v kontextu vládních tváří neuchyluje prvně. Babiš již delší dobu využívá ke kritice »fialového plyšáka mimoně«. Sám pak ale poukazuje na vládní kampaň »AntiBabiš«.

Redakci ŽivotvČesku.cz zajímalo, zda právě to, že Babiš opakovaně v minulosti poukazoval na to, že »vláda nemá nic jiného než kampaň »AntiBabiš«, ale sám nyní »nasedl na stejnou kolej«, není pokrytecké. Odpověď poskytl uznávaný marketingový expert.

"Vidím v tom přece jen trochu rozdíl –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ hnutí jako ANO je stranou jednoho muže, který zosobňuje vše, co se v té straně řeší. Stávající antikampaň je samozřejmě také útokem v osobní rovině, ale je postavena na ekonomických otázkách, v rámci kterých měla mít současná vláda vysokou kompetenci, ale zůstala za očekáváním. To jednak ujišťuje příznivce ANO, ale má také odradit bývalé voliče koalice," vysvětlil odborník Karel Komínek pro ŽivotvČesku.cz, na koho je kampaň hnutí ANO cílena.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: