Česká pošta usnadní zákazníkům přebírání zásilek z e-shopů. Mluvčí popsal novou službu

Nádraží – Ilustrační snímek
Nádraží – Ilustrační snímek
Foto: Profimedia

Během epidemie koronaviru lidé začali více využívat služeb nákupu přes internet a řešili příjem a vyzvedávání zásilek. Česká pošta se rozhodla vyjít svým zákazníkům vstříc a společně se Správou železnic chce nabídnout službu, která může mnohým usnadnit vyzvednutí objednaného balíku z e-shopu díky výdejním boxům třeba na vlakových nádražích. "V praxi by to mělo fungovat tak, že lidé jezdí vlakem třeba do práce a pak domů – mají to tedy na nějaké každodenní trase. Díky tomu pak nemusí na poštu nebo do balíkovny, když by se jim to nevyplatilo. Zásilku si mohou vyzvednout přímo na své trase," řekl mluvčí České pošty pro ŽivotvČesku.cz.

Česká pošta připravuje novinku ve spolupráci se Správou železnic. V plánu je lidem nabídnout službu externích výdejních boxů v prostorách některých vlakových nádraží a také na vybraných pobočkách České pošty. Právě na těchto místech by si zákazníci měli moct vyzvednout svou zásilku objednanou z internetových obchodů. "Naším cílem je postupně rozšířit portfolio služeb, které na nádražích mohou denně využít nejenom cestující, ale i každý kolemjdoucí. Zřízení výdejních boxů je prvním z těchto kroků, věřím, že novou službu veřejnost ocení," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Přesto, že již existuje přes 5000 externích zásilkoven, cílem nové služby České pošty a Správy železnic je rozšířit možnosti a usnadnit lidem život. Pokud si někdo objedná zásilku z e-shopu, bude mít možnost si ji pohodlně a snadno převzít z externího boxu třeba během cesty do práce na nádraží nebo na pobočkách České pošty bez nutnosti navštívit přepážku a čekat.

"Vypisuje se soutěž na provozovatele boxů. Nebude to přímo zajišťovat ani Česká pošta, ani Správa železnic – ti dávají prostory na nádražích. Boxy mohou být i na poštách nebo před ní. Nemusí to být pouze uvnitř pobočky, ale například na pozemku České pošty. Podmínky soutěže budou teprve zveřejněny," vyjádřil se pro ŽivotvČesku.cz tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Popsal také, jak by mělo přebírání balíků probíhat. "V praxi by to mělo fungovat tak, že lidé jezdí vlakem třeba do práce a pak domů – mají to tedy na nějaké každodenní trase. Zásilku si mohou vyzvednout přímo na ní, co se týká vlakových nádraží. Díky tomu pak nemusí na poštu nebo do balíkovny, pokud by se jim to nevyplatilo. U poboček pošty by to mělo být bezobslužné a člověk by nemusel čekat, až se dostane k přepážce. Zásilku by si jednoduše vyzvedl a bez čekání by mohl odejít. Máme snahu jít za zákazníky, než aby zákazníci museli jít k nám," dodal Matyáš Vitík pro ŽivotvČesku.cz.

Podle informací Správy železnic by výdejní boxy měly být na celkem 144 vlakových stanicích, například na nádraží v Havlíčkově Brodě, v Plzni nebo v Olomouci. U České pošty se počítá se 135 pobočkami, které tuto službu budou nabízet. Vzniknou tak stovky nových výdejních míst a nová služba externích výdejních boxů by měla být pro mnohé přínosem a usnadněním převzetí objednaného zboží z internetu.

Zavřít reklamu