Kampaň proti kabinetu Fialy se otáčí proti Babišovi. Nezapomeňte, hlásají upravené plakáty s tváří expremiéra

Hnutí ANO s lídrem Andrejem Babišem před pár dny vyrazilo do nelítostného předvolebního boje. A to s negativní kampaní namířenou proti vládě. V ní lidem sděluje, aby »nezapomněli«, že vládní představitelé »zdražili energie, jízdné, léky«. Mimo to pak také, že »Fiala je nejhorší premiér na světě«. Jenže na platformě X se nyní šíří »antikampaň« – lépe řečeno předělané plakáty, na nichž je expremiér s řadou »hesel«, která připomínají »Babišovy politické neúspěchy«. Pro ŽivotvČesku.cz svůj pohled na obsah kampaně z dílny hnutí ANO poskytl konzultant Karel Komínek z Institutu politického marketingu.
V kampani hnutí ANO na jedné sérii z billboardů a plakátů rozmístěných po celém Česku označuje Fialu za »nejhoršího premiéra na světě«. Jako zdroj pro tento výrok uvádí americkou společnost Morning Consult a její průzkum. Problém je ale v tom, že daný průzkum konaný mezi 27. únorem a 5. březnem se týkal pouze lídrů ze dvaceti dvou zemí. Nešlo o lídry ze všech 193 států světa (počítáno OSN a Vatikán. Cestovatelský konsenzus zní, že existuje 197 zemí, pozn. red.).
V průzkumu, z něhož hnutí ANO vychází, skončil Fiala na posledním místě, a to s výsledkem 16 procent. Nešlo však o průzkum, kdo z lídrů je »nejhorší«, ale nejméně populární.
Hnutí ANO se k negativní kampani v kontextu vládních tváří neuchyluje prvně. Babiš již delší dobu využívá ke kritice »fialového plyšáka mimoně«. Sám pak ale poukazuje na vládní kampaň »AntiBabiš«.
Nejnověji se na sociálních platformách, zejména na síti X, začala šířit »antikampaň proti Babišovi« v kontextu jeho vlastní kampaně. Lépe řečeno – předělané plakáty, na nichž je vyobrazen Andrej Babiš s řadou »hesel v kontextu jeho politických neúspěchů«. Dominantním prvkem pak je slovo »Nezapomeňte« – podobně jako u plakátů a billboardů, u nichž je zadavatelem hnutí ANO.
Lidiiiiiiiiiiii prosím, házejte mi do komentářů podobný plakáty. At jsem ready na kampaň. Z tiskárny se bude čudit:) pic.twitter.com/PZJWynWjZz
— Michaela 🇨🇿🇺🇦🇬🇪🇮🇱 #NAFO (@CzechFellina) March 15, 2025
Redakci ŽivotvČesku.cz zajímalo, zda právě to, že Babiš opakovaně v minulosti poukazoval na to, že »vláda nemá nic jiného než kampaň »AntiBabiš«, ale sám nyní »nasedl na stejnou kolej«, není pokrytecké. Odpověď poskytl uznávaný marketingový expert.
"Vidím v tom přece jen trochu rozdíl – hnutí jako ANO je stranou jednoho muže, který zosobňuje vše, co se v té straně řeší. Stávající antikampaň je samozřejmě také útokem v osobní rovině, ale je postavena na ekonomických otázkách, v rámci kterých měla mít současná vláda vysokou kompetenci, ale zůstala za očekáváním. To jednak ujišťuje příznivce ANO, ale má také odradit bývalé voliče koalice," vysvětlil odborník Karel Komínek pro ŽivotvČesku.cz, na koho je kampaň hnutí ANO cílena.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.