Petr Kolář nazpíval hymnu pro hnutí Tomia Okamury. Vysvětlil, co ho k takovému kroku motivovalo

Nextfoto
Zpěvák Petr Kolář
Foto: Nextfoto
Rudolf Šindelář | Redaktor
rudolf.sindelar@zivotvcesku.cz
Publikováno: 16. 7. 2021

Hnutí SPD ve čtvrtek na Letenské pláni odstartovalo svoji předvolební kampaň. Představili se samotní kandidáti a zazněla i nová hymna hnutí. O její přednes se postaral hudebník Petr Kolář (54). Pro ŽivotvČesku.cz vysvětlil, proč se rozhodl zpívat hymnu pro hnutí, jehož šéfem je Tomio Okamura (49). "Víte, jsem muzikant, nezajímám se o politiku, neřeším ji. Dostal jsem nabídku tuhle píseň nazpívat – a mně se moc líbila," upřesnil.

Petr Kolář, který se proslavil mnoha hity a rolemi v muzikálech, změnil radikálně působiště. Věc je prostá, Kolář nazpíval píseň, která je hymnou SPD a v rámci předvolební kampaně ji zazpívá v mnoha městech naší republiky. Jak sám říká, je o ní, o naší zemi.

"Dostal jsem nabídku tuhle píseň nazpívat – a mně se moc líbila. Je o naší krásné zemi, má chytlavou melodii… Nic víc v tom nehledejte. Nějakou dobu ji budu zpívat na předvolebních mítincích, které jsou spojené s tradičním českým jarmarkem, a kdoví; třeba ji jednou uslyšíte i na mých koncertech. A věřte, že vám nebude připadat ani trochu politická. Chytí vás za srdce stejně jako mě," řekl pro ŽivotvČesku.cz Petr Kolář k hymně SPD.

Svoboda a přímá demokracie (SPD) je české politické hnutí, založené v první polovině roku 2015 poslanci Tomiem Okamurou a Radimem Fialou, kteří odešli po roztržce v poslaneckém klubu z hnutí Úsvit přímé demokracie.

V programu hnutí dominuje nacionalismus, projevující se zejména odporem k nelegální imigraci a islámu, a požadavek přímé demokracie ve formě odvolatelnosti politiků a soudců a referend o důležitých otázkách. Zařazení strany na pravolevém spektru je diskutováno jako sporné, leckdy bývá řazeno ke krajní pravici. Často je hnutí charakterizováno jako populistické, radikální, nacionalistické či autoritářské.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Zavřít reklamu