Prostý lid pod bičem úspor, vnitro přesto chystá utratit 40 milionů za kampaň. Myslím si, že může jít i o zneužití veřejných prostředků, říká Nacher
Komentář: Slýcháme to každý den. Šetřit, škrtat, zmrazit platy státních zaměstnanců, snížit valorizaci důchodů, omezit podpory. Běžný občan je pod obrovským náporem, vládní politici se předhánějí ve výzvách, aby ukázali spořivost v době ekonomického nečasu a války. A ejhle. Někde se prostě šetřit nebude. Ministerstvo vnitra vedené Vítkem Rakušanem (STAN) chystá vládní plakátovou kampaň ve vlacích, městech a obcích za 40 milionů korun, která je téměř drahá jako tažení v přímých prezidentských volbách. Opozice záměr kritizuje. Pro ŽivotvČesku.cz se kriticky vyjádřil poslanec Patrik Nacher (ANO).
Reklama umístěná zejména ve vlakové přepravě se má podle serveru Novinky.cz, který o nejnovější aktivitě resortu vnitra informoval, vyskytnout od letošního září 2023 do listopadu nadcházejícího roku. Plán, kdy se má opakovat, je stanoven na pět cyklů. Pokud jde o cenu - její hodnota podle smlouvy, jak portál uvádí, nesmí přesáhnout 18 150 000 korun, a to včetně DPH.
Plakátová kampaň má ve vozech vlaků být umístěna vždy po dobu 30 dnů. Následně dojde k její výměně. Měsíc reklamní kampaně vyjde vnitro přes tři miliony korun. Ovšem nejde o jediné umístění plakátů. Další místa, kde mají být videt, jsou města a obce. Tam jsou plánovány cykly jen na čtrnáct dnů, kdy jeden přijde Rakušanův resort na milion korun. Za zmíněnou dobu trvání kampaně se ale »protočí« desetkrát. Cena je předpokládána až na 24 milionů korun.
Marketingový záměr má za cíl komunikovat služby a kroky státu pro veřejnost - jeho doba je stanovena i v době evropských i krajských voleb. Ministr vnitra podle serveru odmítl, že by načasování bylo záměrem. "Jde o dlouhodobou komunikaci státu, termíny rámcových dohod s termínem voleb nijak nesouvisí," citoval ho portál Novinky.cz s tím, že částka 40 milionů korun je stropem v čerpání, a to v případě, že dojde na realizaci všech plánovaných kampaní.
Opozici se záměr vnitra pranic nezamlouvá. "Myslím si, že může jít i o zneužití veřejných prostředků. Pokud si má stát kupovat reklamu, tak buď na strategické informace, nebo u věcí typu milostivého léta, které se týkají exekucí. Pokud by ale kampaň byla zaměřena na kroky vlády, opravdu se domnívám, že by šlo o zneužití veřejných prostředků," řekl na dotaz ŽivotvČesku.cz poslanec a pražský zastupitel za hnutí ANO Patrik Nacher.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.