Restauracím v Česku chybí klienti ze zahraničí: Jsme rádi za Čechy, říká michelinský šéfkuchař

Radek Kašpárek je majitele známé restaurace v centru Prahy.
Radek Kašpárek je majitele známé restaurace v centru Prahy.
Foto: Archiv Radka Kašpárka
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 23. 8. 2020

Restaurace michelinského šéfkuchaře v centru hlavního města přišla s koronavirovou pandemií o část významné klientely. Tu tvořili zejména turisté. Šéfkuchař ze známé soutěže a majitel slavné restaurace prozradil, že se museli přizpůsobit. "Myslím, že se to týká většiny restaurací, jejichž klientelu tvořili více turisté," řekl pro ŽivotvČesku.cz.

"Nechci, aby to vypadalo, že nás navštěvují či navštěvovali jen turisté. Ale tím, že jsme v centru Prahy, tak s koronavirou krizí je znát, že turistů citelně ubylo. Naopak zase přibylo více české klientely. Nestěžujeme si, lidé k nám chodí rádi, ale museli jsme třeba lehce předělat menu, koncept jsme určitě nezměnili, a museli jsme se přizpůsobit trhu," vysvětlil Radek Kašpárek pro ŽivotvČesku.cz, že je nesmírně za českou klientelu vděčný.

Podle něj nově rozšířili cenově velmi přijatelné tříchodové menu. "Lidi na to dost slyší," podotkl vyhlášený šéfkuchař s tím, že aktuálně česká klientela tvoří okolo 90 procent návštěvnosti restaurace. Před COVIDEM tomu bylo, že 60 až 70 procent byli hosté ze zahraničí.

Problém s klientelou ze zahraničí nezaznamenává jen Praha. Podobně na tom jsou turisty vyhledávané destinace jako je Český Krumlov, Karlovy Vary a další.

Restaurace po uvolnění opatření fungují v běžném provozu. Musí ale dodržovat hygienická opatření. Ministerstvo zdravotnictví do nich chtělo od 1. září vrátit roušky. Nakonec původní rozhodnutí změnilo a do restaurací bude i nadále možné chodit bez zakrytých úst a nosu.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.