Reklama:

Restauracím v Česku chybí klienti ze zahraničí: Jsme rádi za Čechy, říká michelinský šéfkuchař

Radek Kašpárek je majitele známé restaurace v centru Prahy.
Radek Kašpárek je majitele známé restaurace v centru Prahy.
Foto: Archiv Radka Kašpárka
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 23. 8. 2020

Restaurace michelinského šéfkuchaře v centru hlavního města přišla s koronavirovou pandemií o část významné klientely. Tu tvořili zejména turisté. Šéfkuchař ze známé soutěže a majitel slavné restaurace prozradil, že se museli přizpůsobit. "Myslím, že se to týká většiny restaurací, jejichž klientelu tvořili více turisté," řekl pro ŽivotvČesku.cz.

Reklama:

"Nechci, aby to vypadalo, že nás navštěvují či navštěvovali jen turisté. Ale tím, že jsme v centru Prahy, tak s koronavirou krizí je znát, že turistů citelně ubylo. Naopak zase přibylo více české klientely. Nestěžujeme si, lidé k nám chodí rádi, ale museli jsme třeba lehce předělat menu, koncept jsme určitě nezměnili, a museli jsme se přizpůsobit trhu," vysvětlil Radek Kašpárek pro ŽivotvČesku.cz, že je nesmírně za českou klientelu vděčný.

Reklama:

Podle něj nově rozšířili cenově velmi přijatelné tříchodové menu. "Lidi na to dost slyší," podotkl vyhlášený šéfkuchař s tím, že aktuálně česká klientela tvoří okolo 90 procent návštěvnosti restaurace. Před COVIDEM tomu bylo, že 60 až 70 procent byli hosté ze zahraničí.

Problém s klientelou ze zahraničí nezaznamenává jen Praha. Podobně na tom jsou turisty vyhledávané destinace jako je Český Krumlov, Karlovy Vary a další.

Restaurace po uvolnění opatření fungují v běžném provozu. Musí ale dodržovat hygienická opatření. Ministerstvo zdravotnictví do nich chtělo od 1. září vrátit roušky. Nakonec původní rozhodnutí změnilo a do restaurací bude i nadále možné chodit bez zakrytých úst a nosu.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: