Špičkový odborník na marketing popsal, co stojí pravděpodobně za koncem Marka Prchala u Andreje Babiše
To, co se zdálo jako nemožné, se nakonec proměnilo v realitu. Marketér Marek Prchal a bývalý premiér Andrej Babiš (68) se pracovně rozešli. Prvně jmenovaný to potvrdil serveru Info.cz. Důvodem podle jeho tvrzení není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi. Prchala nedávno ze svých řad vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC). Babišovu kampaň před druhým kolem prezidentské volby totiž považovalo za neetickou. Pro redakci ŽivotvČesku.cz promluvil uznávaný specialista na politický marketing, který nastínil, co je důvodem ukončení spolupráce obou mužů.
"Bylo to deset let, které jsou jednou za život. S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí," sdělil Marek Prchal serveru.
Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do Sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za »génia sociálních sítí«, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.
Co konec Prchala v marketingovém týmu Andreje Babiše znamená - pravděpodobně - upřesnil pro ŽivotvČesku.cz špičkový odborník na politický marketing. "Andrej Babiše se teď musí rozhodnout, co teď chce dělat dál v politice a jakým způsobem. Pokud »pojede« v politice dál, tak se mu bude hodit, když se výsledek, případně kampaň na někoho »hodí«. On může do jisté míry dělat, že o tom nic nevěděl, myšleno billboardy s válkou, tvrdit, že to dělali tito lidé, kteří se starají o marketing, že o tom nevěděl, že se to děje. Je nepravděpodobné, že by kandidát nevěděl, co má na billboardech, ale to neznamená, že se o to Andrej Babiš nepokusí," nabídl jednu z pravděpodobných možností Karel Komínek.
Marek Prchal se před několika dny stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení ADC. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice.
"Popravdě ani nevím, zda Marek Prchal zasáhl nějak do toho, co se dělo, protože pokud mi je známo, tak on byl šéfem nových médií, to znamená, že on se staral o sociální sítě. Přesně na čem dělal, na čem měl podíl, v jaké formě se účastnil nějakých hlasování, tak to ví jen ti lidé, kteří na kampani reálně pracovali. Nicméně je pravda, že Marek Prchal je ten, o němž nejvíce lidí ví, že existuje. To ale neznamená, že bychom mohli říct, že měl největší podíl na podobě současné kampaně," dodal pro ŽivotvČesku.cz Karel Komínek.
Andrej Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO - generálem Petrem Pavlem (61). V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: "Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem." Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.