Reklama:

Zavedení povinnosti nosit respirátory FFP2. Epidemiolog Roman Prymula upřesnil, kde to má největší význam

Bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula
Bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula
Foto: Profimedia
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 26. 1. 2021

Vláda čeká, jak si se zavedením povinných respirátorů třídy FFP2 v hromadné dopravě a obchodech poradí Německo a Rakousko. Už dříve premiér Andrej Babiš (66) naznačil, že by se respirátory dala řešit současná epidemie. Druhá stránka věci je, že pro občany by to představovalo finanční zátěž. Podle epidemiologa Romana Prymuly (56) by byly respirátory zejména v hromadné dopravě efektivním řešením. "Aplikace má velký význam zejména v MHD," řekl pro ŽivotvČesku.cz bývalý ministr zdravotnictví.

Reklama:

Po zasedání vládního kabinetu v minulém týdnu ministr zdravotnictví Jan Blatný (50) zdůraznil, že není třeba vykupovat ochranné pomůcky. Současně doporučil respirátory používat těm, kteří již dnes mohou. Vláda podle ministra diskutuje i o možnosti zajistit prodej respirátorů za přiměřené ceny tak, aby si je všichni mohli dovolit.

Reklama:

Povinnost používání respirátorů FFP2 v obchodech a MHD podle twitterového vyjádření vicepremiéra Jana Hamáčka (ČSSD) řeší a vyhodnocuje také Ústřední krizový štáb.

Epidemiolog Roman Prymula pro ŽivotvČesku.cz uvedl, že respirátory mnohem významněji chrání než chirurgická či látková rouška. "Zavedení respirátorů je opatření, které vede k významnému omezení rizika vzdušného přenosu. Pokud nás rouška chrání z 80 procent, pak respirátor třídy FFP2 z 95 až 98 procent. Aplikace má velký význam zejména v MHD. V oblasti obchodů by měla být diskuse na téma náklady versus přínosy," upřesnil pro ŽivotvČesku.cz Roman Prymula.

Sousední Rakousko a Německo zavádějí povinné chirurgické roušky nebo respirátory třídy FFP2 v obchodech a v prostředcích hromadné dopravy kvůli obavě z nových mutací koronaviru, především z takzvané britské varianty.

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: