Mikrospánek trvá zhruba 3 až 15 sekund, říká ve videu Dagmar Honsová. Promluvila o změně fyzikální veličiny, která ho hojně způsobuje
Za volantem nás mohou v Česku potkat sice jen čtyři roční období, zato celá škála potenciálně nebezpečných povětrnostních jevů, které mohou přinést nebezpečí, uvedla to pro ŽivotvČesku.cz meteoroložka Dagmar Honsová.
"Týden po změně zimního času na letní se zvyšuje počet dopravních nehod kvůli mikrospánku – hodina nám chybí. Mikrospánek trvá zhruba 3 až 15 sekund. Ale představte si, že jedete rychlostí 100 km/h, za 10 sekund ujedete 277 metrů," upřesnila odbornice přes počasí pro ŽivotvČesku.cz.
"Kolikrát je naše snížená koncentrace způsobena i jarní únavou nebo prvními alergickými reakcemi. Aprílové a deštivé počasí bývá také často oříškem pro řidiče – při intenzivních srážkách hrozí na vozovce tolik vody, že pneumatika už není schopna všechnu odvést - neboli aquaplaning. Kolo zcela ztratí kontakt s vozovkou. Srážky snižují dohlednost a mokrá silnice prodlužuje brzdnou dráhu. Velmi silné mlhy snižují dohlednost pod 50 metrů," doplnila.
Tropické teploty zapříčiňují pomalejší reakce za volantem, špatnou koncentraci a agresivnější chování. Jak zmírnit negativní vliv počasí na naši bezpečnost za volantem?
- před delší cestou je třeba se kvalitně vyspat
- příjem vody
- v kabině vozidla by měla být příjemná teplota – ideálně 20 až 24 °C
- pravidelné krátké přestávky
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.