Babišova zvířata. Nejprve motýle a psíci, pak kohout Silver a nyní ukázal ryby. Příště bude žába, podivuje se novinář Wollner
Komentář: Kohout Silver se stal nejslavnějším českým kurem. O reklamu se kokrháčovi postaral lídr hnutí ANO Andrej Babiš, který ve svém líbivém propagačním tažení neváhá zapojit zvířenu všeho druhu. Psíci jsou už klasika, ale nejnověji šéf nejsilnější opoziční strany vskutku překvapil, když zapojil i mlčenlivé ryby. Respektovaný novinář Marek Wollner si kvůli zvířetníku do Andreje Babiše rýpnul. Pro portál ŽivotvČesku.cz vznesl otázku, zda příště předseda hnutí ANO nebude obluzovat voliče videem se žábou.
Andrej Babiš loví ryby, hledí na ryby a usmívá se na ně. Lídr hnutí ANO dokáže stále překvapovat nápady, jak zaujmout publikum na sociálních sítích. Kdo by neznal kohouta Silvera, který nezobe ukrajinské obilí, nebo starší hit zvaný motýle. Pravda, tehdy se v roce 2019 Andrej Babiš s barevným létajícím hmyzem nefotil, ale zmínil jej v projevu. "My chceme znovu motýle," řekl v proslovu, kdy mluvil o tom, jak mají Češi rádi přírodu. Klasikou už jsou fotografie s domácími psíky, kteří se jmenují Gigi a Izzi.
Ale zpět k rybám. Nikoliv ovšem zlatým, ale dobré věci sloužícím. Andrej Babiš navštívil v těchto dnech Výzkumný ústav rybářský a hydrobiologický ve Vodňanech, kde si to ve společnosti kluzkých vodních tvorů nesmírně užil. A videem s rybami začal chytat voliče.
"Bylo to super a fakt zajímavé," pochvaloval si lídr hnutí ANO návštěvu ve »výzkumáku« na sociální platformě. Zvířátka všeho druhu jsou jistě roztomilá, ale jejich využití politikem má vždy jako hlavní účel propagaci s cílem získat srdce voličů. A tady vidí kámen úrazu respektovaný novinář Marek Wollner.
Domnívá se, že Andrej Babiš nemá při využívání PR metod hranice. "Kritizuji jeho PR metody, v nichž neváhá použít jakékoliv zvíře. Kohouta, psa, kočku, co to bude příště? Žába? Aby oblbnul národ, a to absolutními nesmysly," uvedl pro ŽivotvČesku.cz uznávaný novinář Marek Wollner, a to v kontextu nedávného příspěvku, kde si mírně rýpnul do rozchodu Babiše s manželkou Monikou ve smyslu, že by se nedivil, kdyby ho opustil »ten jeho kohout Silver«, jak redakce informovala v předešlém článku. Wollnerovi totiž vadilo, že Babiš svou PR metodou rozevírá v lidech pomyslné nůžky nenávisti, když uvedl, že kokrháč »nemá rád ukrajinské obilí a zobe jen české«, aniž by to nějak podložil.
Mediální expertka Irena Ryšánková se na zvířecí tažení Andreje Babiše podívala z hlediska účinnosti. A konstatuje, že motýle, psíci, kohouti, ryby a jiná rozličná zvířátka jsou relativně účinnou strategií, která upoutá pozornost i lidí, kteří expremiéra a neúspěšného kandidáta na post prezidenta nemají v oblibě.
"Andrej Babiš má pozoruhodnou schopnost zaujmout široké spektrum lidí – voliče hnutí ANO, ale i odpůrce. Jeho klipům na sociálních sítích, ač působí někdy poněkud bizarně, nelze upřít schopnost ovlivnit a zaujmout. Což může být do jisté míry účinná strategie k oslovení stávajícího či potenciálního publika," uvedla expertka pro ŽivotvČesku.cz ohledně spotů, které Babišovi jeho PR tým s vysokou mírou pravděpodobnosti připravuje na míru s cílem přesvědčit voliče.
Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.