Čeští výrobci dobývají svět! Export s Lidlem roste raketovým tempem
Praha 16. dubna 2024 (PROTEXT) - České produkty jsou v zahraničí stále oblíbenější. Hodnota exportu v roce 2023 dosáhla rekordní výše 16,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o úctyhodných 16 %. Za tímto úspěchem stojí 181 tuzemských dodavatelů, kteří ve spolupráci s Lidlem vyvážejí své zboží do 29 zemí Evropy a USA.
Hodnota exportu s Lidlem každým rokem skokově roste, jen za posledních 10 let vzrostla až na čtyřnásobek. To jasně svědčí o tom, že čeští výrobci si na mezinárodních trzích budují stále silnější pozici. Nárůst o téměř 2,5 miliardy korun za rok 2023 je toho důkazem. V roce 2023 vzrostla celková hodnota vyvezeného zboží na neuvěřitelných 16,6 miliard korun.
Na zahraniční trh prostřednictvím Lidlu vyvezlo své výrobky 181 dodavatelů. Exportu dominují masné výrobky, drogistické zboží, o 65 % vzrostl také export čerstvých ryb.
Největší zájem o české produkty je na Slovensku, v Rumunsku, Polsku, Maďarsku či Velké Británii.
„Čeští dodavatelé ukazují, že umí vyrobit produkty ve vysoké kvalitě a zároveň za dobrou cenu. Za výsledky exportu stojí především poctivá práce výrobců a zároveň naše dlouhodobá spolupráce. Velice nás těší, že to oceňují i zákazníci v zahraničí, kteří si české produkty oblíbili, a hodnota exportu se tak rok od roku zvyšuje,“ říká jednatel společnosti Lidl Česká republika odpovědný za Nákup Zoltán Nepp.
Aby se český produkt mohl dostat do Lidlu v zahraničí, musí splňovat přísné kvalitativní standardy. Dodavatelé také musí být schopni zajistit dostatek zboží pro Českou republiku i pro zahraniční trhy.
Lidl dodavatelům usnadňuje cestu na zahraniční trhy. Nemusejí se starat o hledání obchodních partnerů, reklamu ani logistiku. Stačí, když zboží dodají do centrálního skladu Lidlu, o zbytek se postará Lidl.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na:
www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika