GymBeam roste raketovým tempem! Hlásí meziroční růst o více než 50 % a výrazně rozšiřuje výrobu
Praha 9. srpna 2023 (PROTEXT) - Společnost GymBeam se dlouhodobě drží na špičce e-commerce hráčů střední a východní Evropy. Ani po první polovině roku 2023 se na tom nic nemění.
Praha 9. srpna 2023 (PROTEXT) - Společnost GymBeam se dlouhodobě drží na špičce e-commerce hráčů střední a východní Evropy. Ani po první polovině roku 2023 se na tom nic nemění. Úspěchů dosahuje napříč všemi patnácti trhy, ve kterých působí. Nejrychleji se daří růst na tom ukrajinském a polském.
Za první pololetí roku 2023 firma dosáhla obratu 1,8 miliardy korun s meziročním růstem více 50%. Na českém trhu byl meziroční růst dokonce téměř 80%. “Tento růst se nám navíc daří i při zvyšování průměrné marže - ta se meziročně zvýšila o 6 %. Letos plánujeme vykázat i rekordní EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy). Nejvíce nás pozitivně překvapila poptávka na ukrajinském trhu, kde jsme nyní jedničkou v naší kategorii, a úspěšná expanze na italský trh.” říká Dalibor Cicman, CEO GymBeam.
GymBeam roste nejen ekonomicky, ale i co se týče počtu zaměstnanců. V porovnání s minulým obdobím jich přibylo více než sto napříč všemi odděleními v rámci firmy.
Velké milníky tohoto pololetí pak pro GymBeam představují především zavedení automatizace skladů (mimo jiné expediční třídiče) a rozšíření skladů samotných. Ty se nyní rozkládají na úctyhodných 17 100 m2.
Společnost také získala ocenění Podnikatel roku od Innovation center v Košicích a její portfolio se rozrostlo například o novou a více barevnou kolekci prémiového oblečení STRIX nebo o první kolekci GymBeam plavek. Ani web nezůstává pozadu. Jeho návštěvnost meziročně vzrostla o 43 % a počet nových zákazníků roste stabilně také.
Do následující poloviny roku GymBeam vstupuje nejen s množstvím úspěchů a pokořených milníků, ale přirozeně také s řadou ctižádostivých plánů. Mezi ty patří například rozšíření výrobních kapacit z plochy 1500 m2 na 7000 m2 nebo zvýšení počtu výrobních linek ze stávající jedné na pět. Zajímavý bude jistě redesign jedné z privátních značek GymBeam, který v následujícím období proběhne. Nového kabátu se dočká BeastPink, inovativní brand zaměřující se především na produkty určené pro ženy a jejich zdraví, sebevědomí a pohodu.
“Předpokládali jsme, že rok 2023 bude náročný - kromě ceny energií výrazně vzrostla cena surovin. O to víc jsem na naše výsledky pyšný,” uzavírá hodnocení Dalibor Cicman.
O GymBeam:
GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.
Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.
Kontakt pro média:
Kateřina Šímová