Jak dlouho vydrží imunita a je nutné se očkovat i v roce 2022? Roman Prymula dal jasnou odpověď

Epidemiolog Roman Prymula
Epidemiolog Roman Prymula
Foto: Jakub Poláček / CNC / Profimedia
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 23. 12. 2020

Vakcína je klíčovým prostředkem v boji s virem SARS-CoV-2, kterému se podařilo od začátku letošního roku paralyzovat svět. Zároveň očkování budí mnoho emocí, rozděluje společnost, a to zejména kvůli tomu, že jde o novou látku. Podle odborníků ale proočkovanost populace na našem území zajistí kolektivní imunitu a život se může vrátit do stavu podobnému jako před »řáděním« nebezpečné nákazy covid-19. Mnozí lidé se domnívají, že po aplikaci vakcíny je všem zlým dnům konec. Podle epidemiologa Romana Prymuly (56) se očkovat lidé budou i v roce 2022.

"Ano, lidé se budou očkovat i v roce 2022," odpověděl pro ŽivotvČesku.cz na přímou otázku bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula.

Vakcíny proti onemocnění covid-19 jsou preparáty, které mají zabránit vzniku onemocnění způsobeného novým koronavirem. A to tak, že vyvolávají imunitní odpověď proti tomuto viru. Covid-19 může způsobit závažné onemocnění s možnými doposud neznámými dlouhodobými následky nebo i úmrtí. Zejména zasahuje skupinu lidí starších 65 let. Řada lidí se ale ptá, jak dlouho imunita vydrží po vakcinaci.

"To zatím nikdo přesně neví. Studie doposud probíhaly pouze několik měsíců. Postupně se data budou zpřesňovat," řekl pro ŽivotvČesku.cz mezinárodně uznávaný epidemiolog.

První tisíce dávek vakcíny schválené pro Evropskou unii by měly být v České republice už za pár dnů. V lednu pak dalších asi 250 000 dávek. Zajímavostí je, že obsah vakcíny vyžaduje skladování při teplotě minus 70 stupňů Celsia. Bez ní vydrží zhruba pět dní. Celkově má Česká republika objednáno vakcínu pro 6,9 milionu lidí. Zájem má aktuálně zhruba 40 procent populace.

Vláda po svém jednání zpřísnila opatření v souvislosti s šířením nového typu koronaviru. P...

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Zavřít reklamu