Massimo Gismondi: Náš byznys model je jiný. V prvním čtvrtletí roku 2021

Massimo Gismondi
Massimo Gismondi
Foto: Se svolením Massimo Gismondiho
Redakce |
[email protected]
Publikováno: 12. 11. 2021

Už od dětství Massimo Gismondi věděl, že chce kráčet ve šlépějích šperkařské tradice jeho předků, která se začala psát již v polovině 18. století. Po smrti otce, v roce 1995, začal v podniku působit po boku svého konzervativního strýce, aby se o několik let později jejich cesty rozdělily, a on tak začal vést rodinné dědictví sám. Značku Gismondi se mu během jedné dekády podařilo expandovat takřka do celého světa a její prudký vzestup nepoškodila ani pandemie covid-19.

Ještě před vypuknutím hlavní vlny restrikcí v důsledku pandemie covid-19 stihl Massimo Gismondi se svými luxusními šperky expandovat jak do USA, tak střední Evropy včetně Prahy. Zde v roce 2018 otevřel svou první prodejnu na Pařížské ulici. „Chvíli to trvalo, ale ze svých nároků na lokaci jsem nechtěl slevit,” popisuje svou cestu do Česka zástupce sedmé generace janovské rodiny.

Přestože krátce na to se nejen Česká republika ale i další evropské státy dostaly do tvrdého lockdownu, který se dotknul takřka všech služeb a obchodů, klenotnictví nevyjímaje, jeho podnik nadále prosperoval. „V rámci prvního čtvrtletí roku 2021 jsme sledovali nárůst tržeb o 78 %. Je to z toho důvodů, že náš byznys model se významně liší od konkurence a je postaven zejména na soukromé klientele,” vysvětluje pozadí úspěchu značky Gismondi. 

Aby si společnost udržela kontakt s klienty i v době covidu, začala používat on-line komunikační platformu Whatsapp. Díky ní zůstávali italští designéři, umělci i návrháři luxusních šperků v přímém spojení se zákazníky. „Naše klientela se potřebovala odreagovat, najít novou formu zábavy, popřípadě si urychlit návrat do normálu. Abychom jí to umožnili, spojovali jsme se pravidelně přes Whatsapp nebo Zoom, kdy jsme společně vymýšleli návrhy designů, načrtávali první skici, případně si povídali o našich představách o špercích. Tím jsme je zapojili do procesu tvorby a zároveň začali sdílet to nejcennější, co doopravdy máme – náš čas,” objasňuje Gismondi.

Začátky byly náročné, protože člověk potřebuje šperk nejdříve vidět naživo, osahat si jej, potěžkat. Musí s ním navázat pouto. Přece jen nejde o nicotnou investici,” dodává. Z toho samého důvodu je náročný také nákup šperků přes internet. „E-shopy na některých světových trzích samozřejmě máme. Na nich lze ale prodávat jen určité procento šperků, rozhodně ne ty na zakázku,” doplňuje Gismondi.

Přestože velká část jeho podnikání je závislá na slavných jménech jako Megan Fox, Emily Ratajkowski nebo Gwyneth Paltrow, které šperky domu Gismondi nosí bez nároku na honorář, Massimo Gismondi přiznává, že zvýšené zisky jeho firma zaznamenává také v předvánočním čase. „Vánoce jsou nejdůležitějšími svátky v roce, protože lidé hledají dárky, kterými by potěšili své nejbližší. Toto období, zejména pak prosinec, představuje přibližně 30 % veškerých našich tržeb, zvláště pak v maloobchodě,” zdůrazňuje. 

 „V Česku, ale i obecně ve světě, je největší zájem právě o prsteny,” doplňuje vzápětí. Ty jsou součástí také jeho nejnovější kolekce Clip, která byla nyní představena v Česku. „Vznikla v nelehkém období, kterým jsem si všichni prošli. A to když jsme zůstali uzavření doma. V ten moment jsme si mohli uvědomit, jak důležitá je rodinná pospolitost a soudržnost. Inspirací toho spojení mi byla obyčejná svorka na papíry – listy k sobě připojí, nemění je, pouze je svede a drží pohromadě,” uzavírá šperkař Gismondi.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.