Reklama:

Od 1. srpna se začala rozšiřovat D1, jízdní pruh je zúžený

Od 1. srpna se začala rozšiřovat D1, jízdní pruh je zúžený
Od 1. srpna se začala rozšiřovat D1, jízdní pruh je zúžený
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 3. 8. 2023

Brno 3. srpna 2023 (PROTEXT) - Od prvního srpna začaly v Brně práce na rozšíření dálnice D1. Řidiči, kteří tak tudy projíždí musí počítat se zúžením vozovky.

Reklama:

Brno 3. srpna 2023 (PROTEXT) - Od prvního srpna začaly v Brně práce na rozšíření dálnice D1. Řidiči, kteří tak tudy projíždí musí počítat se zúžením vozovky. Dopravní omezení je v místě od 194. po 196. kilometr. Smyslem prací je vybudovat další jízdní pruh na každé straně dálnice.

Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Řidiči se potkají mezi křižovatkami mezi dálnicemi D2 a D52 se zúženými pruhy. Zatím zůstává provoz na jednotlivých jízdních pásech v provozu 2+2 jízdní pruhy, jsou jen uzavřené krajnice. Zásadní změna bude koncem letošního roku, kdy by se měl provoz převést na jeden jízdní pás dálnice a v té chvíli budeme jezdit 2+2 na jednom jízdním pásu v protisměrném provozu.“

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Je to jedna z nejdůležitějších investic na rozšíření D1 v blízkosti Brna. Denně tady projede na 80 tisíc vozidel. V podstatě nemine den, kdy tu vznikne nějaká zácpa.“

Rychlost bude v renovovaném úseku omezena na 80km/h. Na dopravní komplikace a řešení krizových situacích se připravila také policie.

Leoš Tržil, ředitel Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje: "Dlouhodobě jsme počítali s posílením početních stavů, což se podařilo. Současně zde bylo umístěno monitorovací centrum, které má pod sebou všechny kamerové systému a může operativně řídit dohled nad výkonem služby, včetně odklonů a případně regulace dopravy. Byly projednány všechny krizové plány se složkami integrovaného záchranného systému, protože v místě nebude možné vytvářet záchrannou uličku. V místě bude také jezdit moto tým, který bude zajišťovat plynulý provoz.“

Dopravně zatíženým úsekem dálnice v Brně projede denně na 80 tisíc vozidel. Nový pruh na každé straně vozovky by tak měl přispět k lepší plynulosti dopravy a její bezpečnosti. Stavba by měla skončit v roce 2025. Náklady přesáhnou jednu miliardu. Další rozšíření by pak mělo pokračovat od Kývalky směrem na Holubice.

Reklama:
Reklama:
Reklama: