Podrobný návod, jak si zažádat o 25.000 korun pro OSVČ

Ministryně financí Alena Schillerová
Ministryně financí Alena Schillerová
Foto: Archiv AS
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 9. 4. 2020

Živnostníci a další osoby samostatně výdělečné činné budou moci od státu dostat jednorázový příspěvek 25 000 korun jako kompenzaci dopadů krize související s koronavirem. V úterý ho ve zrychleném projednávání schválila Sněmovna. Vládní návrh beze změny schválil i Senát.V poslední řadě se čeká na podpis prezidenta republiky. Jak si můžete o příspěvek požádat?

Jak doručit žádost finanční správě?

První a nejjednodušší možnost je odeslání emailu na zveřejněnou e-mailovou adresu finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů. Postup je následující:

  • Vyplněnou žádost v souboru PDF vytiskněte.
  • Podepište vytištěnou žádost.
  • Podepsanou žádost naskenujte na Vašem skeneru nebo mobilním telefonem podepsanou žádost vyfoťte, tak aby byl text na kopii podepsané žádosti na fotografii čitelný,
  • Soubor scan/fotografii odešlete jako přílohu na předmětný email. Správný email naleznete přímo na žádosti. Do předmětu emailu uveďte „Žádost o kompenzační bonus pro OSVČ“.
  • Mějte na paměti, že velikost souboru je omezena na 4 MB.
  • Nyní jste podali Vaši žádost.
  •  Upozornění
    • Zkontrolujte si, že Vámi zadaný email příslušného finančního úřadu je správný a souhlasí s emailem uvedeným na žádosti.
    • Neposílejte žádosti na žádný jiný email, než je zveřejněný email územního pracoviště příslušného finančního úřadu.

Pokud preferujete plně elektronickou možnost podání, tedy nechcete tisknout formulář, můžete vyplněnou žádost v souboru PDF vložit do své datové schránky a odeslat do datové schránky finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů (kontakty zde).

Pokud máte uznávaný elektronický podpis, můžete také podat Vaši žádost bez nutnosti tisku. Žádost v souboru PDF nahrajte jako obecnou písemnost na Daňovém portále finanční správy (odkaz zde). Obecnou písemnost můžete podepsat svým elektronickým podpisem nebo tzv. přihlašovacími údaji datové schránky.

GALERIE:

Další možností je navštívit osobně Váš místně příslušný finanční úřad (kontakty zde) a vyplněnou žádost tam odevzdat na podatelně v úředních hodinách: Po a St 8:00 – 11:00 hodin, nebo vhodit do sběrného boxu. Na finančních úřadech budou připraveny sběrné boxy v hodinách od 8:00 do 17:00 hod. v pracovních dnech.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.