Reklama:

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art
Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 13. 11. 2023

Praha 13. listopadu 2023 (PROTEXT) - Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin.

Reklama:

Praha 13. listopadu 2023 (PROTEXT) - Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.

Rostlinné kávy na vzestupu

„Používání rostlinných alternativ při přípravě kávy není jen odrazem poptávky našich návštěvníků, ale i součástí našich dlouhodobých snah o udržitelnost životního prostředí. V souladu s tím jsme od letoška zavedli stejnou cenu pro klasické nápoje s mlékem i pro ty s jeho alternativami. Meziročně se preference alternativ zvýšila o 6 %,“ vysvětluje Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.

Z údajů Starbucks vyplývá, že letos je v České republice nejpopulárnější ovesný rostlinný nápoj (36 %), který oproti loňsku vystřídal na prvním místě sóju (27 %). Na třetím místě jsou v oblíbenosti mandlové nápoje (23 %) a čtvrté kokosové (17 %).

Brand manažerka značky Alpro, Barbora Horníková, dodává: „Značka Alpro zareagovala na očekávání milovníků kávy, kteří si z nejrůznějších důvodů chtějí vychutnat svoji kávu s rostlinným nápojem, a uvedla na trh speciálně upravené rostlinné nápoje v řadě Alpro Barista. Díky ní se ‚kafaři‘ nemusí vzdávat svého oblíbeného nápoje a ani způsobů jeho servírování, jako je například latte art.“

Latte art v kavárně i doma

Alpro Barista je vyrobené tak, aby ho bylo možné během chvilky našlehat do krémové pěny, se kterou lze dále kouzlit. Možnosti jsou dvě – buďto si dát svoji oblíbenou kávu s Alpro Barista v některé z kaváren Starbucks, nebo se ti šikovnější mohou pustit do domácího čarování s pěnou, která má stejnou texturu jako ta z klasického mléka.

Alpro Barista je k sehnání ve 4 příchutích: mandle, kokosový ořech, oves a sója. Suroviny pro jeho výrobu, u kterých je to možné, jsou získávány co nejblíže místu výroby a spotřeby, to znamená v Evropě. Obaly jsou vyrobené z aktuálně nejudržitelnější dostupné kombinace materiálů, která zároveň zaručí, že obsah zůstane čerstvý.

Jak na domácí latte art

Ačkoli se to může zdát komplikované, není latte art v domácích podmínkách vůbec složité na přípravu. Jestli je pro vás a vaše blízké káva srdeční záležitost, připomeňte si to i vizuálně obrazcem srdce! Postup je následující:

  1. Připravte si espresso.
  2. Naplňte džbánek studeným nápojem Alpro.
  3. Nápoj provzdušňujte šlehačem těsně nad hladinou po 3 vteřiny.
  4. Šlehač ponořte na dno, aby nápoj začal vířit a pěnit.
  5. Ohřejte pěnu na zhruba 65 stupňů.
  6. Džbánkem poklepejte, aby praskly velké bubliny.
  7. Pěnu začněte nalévat zvysoka, do středu šálku s espressem, proudem o šířce tužky. Šálek nakloňte.
  8. Když je šálek do poloviny plný, začněte nalévat pěnu nízko a trochu rychleji.
  9. Jakmile začíná opadat pěna, vytvořte ve středu kolečko.
  10. Srdce vytvoříte tak, že džbán pomalu nakloníte dozadu a proud provedete středem. A je hotovo.

Nyní si můžete vychutnat svoji oblíbenou kávu v kombinaci s láskou k rostlinným nápojům, ke svému zdraví i k planetě.

 

O společnosti Danone

Danone je přední světová potravinářská společnost působící ve třech oblastech zaměřených na zdraví: čerstvé mléčné a rostlinné výrobky, balené vody a speciální výživa pro děti i dospělé. V současnosti vlastní nejrozsáhlejší sbírku fermentačních bakterií na světě a jejím dlouholetým posláním je přinášet zdraví co největšímu počtu lidí prostřednictvím potravin.

Cílem Danone je inspirovat lidi ke zdravějšímu a udržitelnějšímu stravování a dodržování pitného režimu. Zároveň se zavázala dosáhnout měřitelných nutričních, sociálních a společenských vlivů a dosahovat pozitivního vlivu na životní prostředí. Společnost Danone postavila svoji strategii na obnovení růstu, konkurenceschopnosti a vytváření hodnot z dlouhodobého hlediska. Do roku 2025 se chce stát jednou z prvních nadnárodních společností, které získaly certifikaci B Corp™.

S více než 100 000 zaměstnanci po celém světě a prodanými produkty na více než 120 trzích společnost vygenerovala v roce 2021 tržby ve výšce 24,2 miliardy EUR. V současnosti portfolio Danone zahrnuje přední mezinárodní značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atd.). Na českém a slovenském trhu nabízí značky mléčných a rostlinných produktů jako např. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale i výrobky dětské výživy Nutrilon a Hami a přípravky klinické výživy spojené se značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a další.

Danone je součástí evropské akciové burzy Euronext Paris a zároveň je součástí amerického finančního trhu OTCQX prostřednictvím programu ADR (American Depositary Receipt). Je součástí akcií předních indexů udržitelnosti včetně indexů spravovaných společnostmi Vigeo Eiris a Sustainalytics a také Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, série indexů FTSE4Good, indexu genderové rovnosti Bloomberg a indexu přístupu k výživě.

 

Reklama:
Reklama:
Reklama: