Reklama:

Sdílené doručování by mohlo zlevnit zásilky, podle startupu Bevy.city dokáže firmám ušetřit až třetinu nákladů na dopravu

Sdílené doručování by mohlo zlevnit zásilky, podle startupu Bevy.city dokáže firmám ušetřit až třetinu nákladů na dopravu
Sdílené doručování by mohlo zlevnit zásilky, podle startupu Bevy.city dokáže firmám ušetřit až třetinu nákladů na dopravu
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 19. 12. 2023

Praha 19. prosince 2023 (PROTEXT) - Podle analýzy logistického a technologického start-upu Bevy.city mohou firmy díky sdílenému doručování ušetřit 25 až 30 % nákladů na dopravu. Pozitivní dopady sdíleného doručování přitom nejsou jen o úspoře financí na straně dopravce a jeho zákazníků, kterým se zlevní cena za dopravu zásilek.

Reklama:

Praha 19. prosince 2023 (PROTEXT) - Podle analýzy logistického a technologického start-upu Bevy.city mohou firmy díky sdílenému doručování ušetřit 25 až 30 % nákladů na dopravu. Pozitivní dopady sdíleného doručování přitom nejsou jen o úspoře financí na straně dopravce a jeho zákazníků, kterým se zlevní cena za dopravu zásilek. Je to i cesta, jak udržitelně fungovat v rámci moderní společnosti – díky snížení počtu vozidel v centrech měst a nižší produkci oxidu uhličitého. Přestože se v oblasti logistiky sdílení vozidel přímo nabízí, je přístup trhu ke sdílenému doručování zatím spíše váhavý.

„V případě doručení následující den je již zcela běžné, že jedno vozidlo veze zakázky různých e-shopů a mnohdy i konkurenčních. Pokud se ale podíváme na doručení ten samý den, zejména pak v případě potravin, tak na trhu existuje jistá averze ke sdílené logistice, která je často způsobená více faktory – pocitem prémiovosti, nízkým konkurenčním prostředím a vysokými požadavky na kvalitu a zákaznický servis,“ říká Ladislav Janckulík, zakladatel logistického start-upu Bevy.city.

Právě i v případě doručování v rámci jednoho dne však dává sdílená logistika zásadní smysl. Každá další objednávka může významným způsobem zlevnit celou trasu. Podle analýzy Bevy.city klienti bez požadavku na exkluzivitu dosahují o 25-30 % nižších nákladů na doručení, které pak mohou investovat do vlastního rozvoje či nabídnout zákazníkům nižší cenu dopravy. Sdíleným doručováním navíc klesá i riziko zpoždění, což výrazně zvyšuje kvalitu služby. Neméně důležitým aspektem je i pozitivní ESG dopad. Snížením počtu vozidel v oběhu dochází i k poklesu provozu v centrech měst a s tím související produkce oxidu uhličitého. Nižší počet celkově najetých kilometrů se pak odrazí i v prodloužení životnosti automobilů.

„V předvánočním období, kdy skokově narůstá objem doručovaných zásilek a dopravci čelí kapacitním problémům, se potenciál sdíleného doručování projevuje naplno. Jen je potřeba, aby firmy pochopily, že nemusí mít obavu o ztrátu prémiového pocitu nebo konkurenční výhody. Produkt je to, co je odlišuje, a dochvilný kurýr s úsměvem na rtech by měl být standardem u všech,“ uzavírá Ladislav Janckulík.

O společnosti Bevy.city

Bevy.city je unikátním českým start-upem v oblasti logistiky a souvisejících technologií. Je jedinou doručovací společností na českém trhu, která využívá k dopravě zásilek pouze elektromobily. Specializuje se na B2B zákazníky, kterým flexibilně pomáhá navýšit kapacitu při doručovacích špičkách. Bevy.city funguje v současné době v Praze a dalších krajských městech a mezi její zákazníky patří například Rohlík.cz, Zásilkovna, Scuk, Liftago, NutritionPro, Yes Krabičky nebo Sfood.

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Reklama:
Reklama:
Reklama: