Reklama:

Tesco se zapojuje do Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami

Tesco se zapojuje do Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami
Tesco se zapojuje do Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 18. 3. 2024

Praha 18. března 2024 (PROTEXT) - Tesco v ČR se zapojuje do Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami, který v termínu 18. – 24. března organizuje britská nevládní organizace WRAP. V minulém roce se zúčastnilo 162 organizací z 12 zemí.

Reklama:

„Péče o planetu je součástí DNA našeho podnikání, proto se zapojujeme do Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami a podporujeme snahy o omezení potravinového odpadu. Obracíme se na naše zákazníky i zaměstnance, aby se společně s námi podíleli na vytváření udržitelnější budoucnosti a nakupovali pouze to, co opravdu spotřebují,“ vysvětluje důvody zapojení Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku. Tesco jako jediný obchodní řetězec v České republice již sedm let zveřejňuje údaje o potravinových přebytcích ve vlastním provozu. Již v roce 2019 dosáhlo cíle snížit plýtvání potravinami v prodejnách o polovinu. Firma sice dostáhla svého cíle o 6 let dříve, než si původně stanovila, v této snaze však pokračuje nadále a snižuje objem potravinového odpadu.

Mottem tohoto ročníku Mezinárodního týdne boje proti plýtvání potravinami je „Kupujete jen to, co sníte“. Tesco v rámci této iniciativy apeluje na své zákazníky i zaměstnance, aby nakupovali s rozvahou a nakupovali takové množství potravin, které jsou schopni skutečně spotřebovat. Toto výrazně podporuje například nabídkou pečiva, ovoce a zeleniny bez obalu. Zákazníci díky tomu mohou nakoupit přesně tolik, kolik chtějí. Prodej tohoto sortimentu navíc přispívá ke snížení obalového odpadu. Zákazníci také mají možnost vybírat kvalitní a cenově dostupné produkty s ohledem na životní prostředí. V rámci Čerstvá 5 pak Tesco nabízí pět vybraných druhů ovoce nebo zeleniny za extra výhodné ceny, konkrétní složení každý týden mění.

Více o závazku Tesco v boji proti plýtvání potravin se dočtete: https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-planetu/plytvani-potravinami 

 

Tesco Stores ČR, a.s.

Tesco bylo založeno ve Velké Británii již v roce 1919, na tuzemský trh vstoupila společnost Tesco Stores ČR a. s. v roce 1996. V Česku provozuje 186 kamenných obchodů, e-shop iTesco.cz, mobilního virtuálního operátora Tesco Mobile nebo také 17 čerpacích stanic. Zavedlo řadu novinek a inovací. Jako první retailer nabídl věrnostní program Clubcard. Bojuje proti plýtvání potravin, například nabízí křivé ovoce a zeleninu a daruje potravinové přebytky. Nadační fond Tesco podporuje lokální komunity a jejich aktivity s programem Vy rozhoduje, my pomáháme. V oblasti péče o planetu je jedním z cílů, který Tesco naplňuje již od roku 2020, používání elektrické energie ze 100% obnovitelných zdrojů.

https://corporate.itesco.cz/

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Reklama:
Reklama:
Reklama: