Reklama:

Tržby skupiny HARTMANN za rok 2023 překonaly 2,3 miliardy eur. Růst vstupů úspěšně kompenzoval transformační program

Tržby skupiny HARTMANN za rok 2023 překonaly 2,3 miliardy eur. Růst vstupů úspěšně kompenzoval transformační program
Tržby skupiny HARTMANN za rok 2023 překonaly 2,3 miliardy eur. Růst vstupů úspěšně kompenzoval transformační program
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 9. 4. 2024

Brno 9. dubna 2024 (PROTEXT) - Ve finančním roce 2023 dosáhla skupina HARTMANN, jíž je tuzemská společnost HARTMANN – RICO součástí, tržeb z prodeje ve výši 2,3533 miliardy eur. To odpovídá mírnému organickému růstu tržeb o 2,3 procenta ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Konsolidovaná EBITDA dosáhla 203,4 milionu eur, což představuje zlepšení o 12 milionů eur.

Reklama:

Obchodní výsledky skupiny ovlivňovala i v roce 2023 přetrvávající obtížná ekonomická a geopolitická situace. Tržní prostředí se i nadále vyznačovalo sníženou poptávkou, což lze částečně přičíst na vrub masivnímu nedostatku personálu v evropských zdravotnických systémech. Skupina rovněž zaznamenala vysoké dodatečné náklady na materiál a energie ve výši přibližně 60 milionů eur a nárůst osobních nákladů.

„Růst tržeb oproti minulému období zaznamenala rovněž společnost HARTMANN – RICO. Za finanční rok 2023 jsme dosáhli tržeb ve výši 6,304 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2022, kdy se jednalo o 5,787 miliardy korun, tak jde o nárůst o více než půl miliardy korun. Procentuální růst byl velice srovnatelný v byznysu přímo v Česku a se zahraničními zákazníky,“ uvedl Marek Třeška, Managing Director a člen představenstva HARTMANN – RICO.

Růst zejména v oblasti péče o rány a léčby inkontinence

Z pohledu jednotlivých produktových divizí se skupině dařilo v segmentu péče o rány, který dosáhl tržeb v hodnotě 586,4 milionu eur. Jednalo se o organický růst tržeb ve výši 5,6 %. K pozitivnímu vývoji přispěl především růst v oblasti moderního hojení, zejména u silikonového superabsorpčního krytí ran.

V segmentu inkontinence dosáhla skupina HARTMANN tržeb ve výši 759,5 milionu eur s organickým růstem o 6,2 %. K produktům, jejichž prodeje byly ve sledovaném roce obzvláště vysoké, patřily natahovací kalhotky a výrobky pro management střední a těžké inkontinence.

V managementu infekcí zaznamenala skupina tržby ve výši 515,1 milionu eur s mírným organickým poklesem tržeb. Hlavními důvody snížení byl výrazný pokles tržních cen vyšetřovacích rukavic a meziroční pokles poptávky po přípravcích na dezinfekci rukou.

Tržby z prodeje v segmentu doplňkových divizí skupiny pak v roce 2023 dosáhly 492,3 milionu eur s organickým růstem o 4,4 procenta. Skupiny CMC a Kneipp vykázaly pozitivní trend, naopak u skupiny KOB tržby mírně poklesly v důsledku jednorázových vlivů.

Obtížné roky pomáhá kompenzovat transformační program

Skupina HARTMANN klade v posledních letech velký důraz na svůj transformační program, který se zaměřuje na růst prostřednictvím inovací, zlepšení nákladové pozice skupiny a zaměření na atraktivní tržní segmenty. Opatření z transformačního programu realizovaná v roce 2023 významně přispěla ke konsolidovanému zisku EBITDA částkou přesahující 50 milionů eur ve srovnání s předchozím rokem. To spolu s úpravami cen více než kompenzovalo dodatečné náklady. „Rostoucí příspěvky z transformačního programu posilují výkonnost a odolnost naší společnosti,“ uvedla Britta Fünfstück, CEO skupiny HARTMANN.

Důležitou roli při zlepšování nákladové pozice sehrálo v uplynulém roce také zavedení efektivních výrobních strojů a opatření pro optimalizaci logistiky. Významným přínosem bude pro skupinu výroba v novém závodě v Polsku.

Skupina očekává další růst

Pro finanční rok 2024 očekává skupina HARTMANN další mírný organický růst tržeb, konsolidovaná EBITDA by se pak měla pohybovat v rozmezí 200 až 240 milionů eur.

 

Výroční zprávu a roční účetní závěrku za finanční rok 2023 naleznete na adrese https://corporate.hartmann.info/en/investor-relations.

 

O skupině HARTMANN

Skupina HARTMANN je jedním z předních evropských poskytovatelů profesionálních zdravotnických a pečovatelských prostředků a souvisejících služeb. Zdravotníci a pacienti se každý den spoléhají na značky HARTMANN v segmentech managementu inkontinence (např. MoliCare®), péče o rány (např. Zetuvit®, Cosmopor®) a managementu infekcí (např. Sterillium®). Značka byla založena v roce 1818 a dnes své výrobky a řešení prodává ve 130 zemích světa.

 

O společnosti HARTMANN – RICO

Společnost HARTMANN – RICO a.s. patří mezi nejvýznamnější výrobce a distributory zdravotnických prostředků a hygienických výrobků v České republice. Vznikla v roce 1991 vstupem společnosti PAUL HARTMANN AG do tehdejšího státního podniku Rico ve Veverské Bítýšce. Společnost je součástí mezinárodní skupiny HARTMANN se sídlem v německém Heidenheimu.

Více naleznete na webu hartmann.info.

 

 

Reklama:
Reklama:
Reklama: