Reklama:

Železná Ruda je uzavřená, objížďka pro nákladní vozy může být až desítky kilometrů dlouhá

Železná Ruda je uzavřená, objížďka pro nákladní vozy může být až desítky kilometrů dlouhá
Železná Ruda je uzavřená, objížďka pro nákladní vozy může být až desítky kilometrů dlouhá
Foto: ČTK Protext
ctk-protext |
[email protected]
Publikováno: 3. 8. 2023

Železná Ruda 3. srpna 2023 (PROTEXT) - Železná Ruda na Šumavě. Silnice I/27 z České republiky do Německa.

Reklama:

Železná Ruda 3. srpna 2023 (PROTEXT) - Železná Ruda na Šumavě. Silnice I/27 z České republiky do Německa. Tento hlavní tah městem pro osobní, ale i nákladní vozy bude dlouho neprůjezdný. Probíhá jeho celková oprava.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Té stavbě říkáme Střed. Střed proto, že ta stavba se nachází mezi nově vybudovanou okružní křižovatkou, která se realizovala pár let zpátky, a železničním přejezdem mezi Plzní a Železnou Rudou.“

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Tato první etapa stavby potrvá až do poloviny září.“

Pro řidiče to znamená velké omezení. Především u nákladních vozů. Podle toho odkud jedou, může objížďka dosáhnout až 70 kilometrů.

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Objízdná trasa pro nákladní automobily je poměrně zdlouhavá, už od Klatov, což je 40 kilometrů daleko, je to značené. Nicméně i tak nákladní automobily některé ty značky nerespektují a dojedou až sem, takže se musí zase těch 40 kilometrů vracet.“

Podle místních nebylo označení objížďky ze začátku ideální a řidiči zmatkovali.

Radek Ipser, obyvatel Železné Rudy: „Za prvé, polovina řidičů dopravní značky ani nezná, co to znamená, a za druhé to bylo značeno špatně, takže na názory občanů plus radní potom ředitelství silnic a dálnic to opravili.“

První etapa stavby skončí letos na podzim. Druhá začne okamžitě, až skončí zima.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Druhé dvě etapy budou realizovány v příštím roce. V první polovině příštího roku bude realizována etapa mezi křižovatkou ulic 1. máje a ulicí Belvederskou a druhá etapa potom v druhé polovině roku 2024 a ta bude mezi křižovatkou s ulicí Belvederská po železniční přejezd mezi Plzní a Železnou Rudou.“

V tomto případě se jedná o společnou investici státu a města.

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Město spolufinancuje převážně inženýrské sítě, které vedou pod chodníky, nové chodníky a částečně i nové osvětlení.“

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Kompletní náklady této stavby jsou 60 milionů korun. Z toho Ředitelství silnic a dálnic hradí 37 milionů korun, zbytek potom město Železná Ruda.“

Než bude hotovo, pro řidiče to znamená jediné. Musí hledat jiné cesty. A to až do října příštího roku.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Ve všech těchto etapách bude kompletně uzavřená silnice 27. To znamená, bude tam úplná uzavírka a doprava po silnici, která by normálně jezdila po silnici I. třídy, bude vedená po ulici nebo silnici II/190 a místních komunikacích.“

Reklama:
Reklama:
Reklama: