Reklama:

Roman Prymula: Virus neodejde, život bude jiný několik let. 10 tisíc nemocných už zůstane

Roman Prymula popsal pro ŽvČ, jak se vyhnout nákaze v zahraničí.
Roman Prymula popsal pro ŽvČ, jak se vyhnout nákaze v zahraničí.
Foto: reprofoto ČT
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 11. 4. 2020

Roman Prymula se obává, že Velikonoce zmaří měsíční snahu o zastavení koronaviru. Lidé už teď masivně porušují nařízení, které vláda ve čtvrtek mírně rozvolnila. Podle náměstka ministra zdravotnictví se musíme smířit s tím, že virus neodejde a život se do běžných kolejí nevrátí ještě několik let. Záležet ale bude také na vyvinutí vakcíny.

Reklama:

Velikonoce jsou podle náměstka ministra zdravotnictví Romana Prymula časovanou bombou. „Lidé sundali roušky, vyrazili ven, shromažďují se u okének s nápoji. To může skončit špatně. Pokud se situace zhorší, nezachrání nás ani chytrá karanténa,“ řekl epidemiolog serveru idnes.cz.

Prymula kroutí hlavou nad tím, že si lidé vzali optimismus posledních dní až příliš k srdci. Vyhráno prý zdaleka není.

„Je to tikající bomba, virus je hodně infekční. To není žádné vymyšlené nebezpečí. Buďme opatrní. Uvidíme, jak se tohle uvolnění projeví za deset dnů, kdy budou k dispozici výsledky po této euforii. Mám z toho trochu obavy," prohlásil Prymula.

Tikající bomba

Zatím neexistuje lék ani vakcína, Prymula proto počítá s nejhorším.

„Pokud nebudeme mít lék a vakcínu, tak si musíme zvyknout na to, že tady v nějakém dlouhodobějším setrvalém stavu budeme mít 8 až 10 tisíc nemocných. Prostě si nějakou dobu budeme muset zvyknout, že nebudeme moci některé věci dělat jako dřív,“ myslí si epidemiolog.

"Dovedu si představit, že v tomto režimu dokážeme několik let žít, aniž by nás to úplně hendikepovalo. To znamená: bude se normálně pracovat, děti budou chodit do školy, ale zůstane v nás jakási obezřetnost," dodal pro idnes.cz

V Česku je přes 5700 nemocných, 123 lidí už nemoci COVID-19 podlehlo.

Galerie

Reklama:

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.

Reklama:
Reklama: